دررسانه|ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ما نیاز به اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر داریم گفت: این امر با آموزش‌ها، ایجاد نمایشگاه‌ها و فعال‌سازی گروه‌های اجتماع‌محور در محلات پرخطر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «علی حسن‌زاده» شامگاه (شنبه ۱۹ مهر) در نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان اندیمشک، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ معتاد متجاهر در استان خوزستان جمع‌آوری شد اظهار کرد: ۱۹۶ معتاد متجاهر در ۶ ماهه نخست سال جاری در استان خوزستان پذیرش شدند که ۱۰۰ نفر از آنها مربوط به اهواز، ۵۰ نفر اندیمشک و ۴۶ نفر دیگر مربوط به سایر شهرهای استان بودند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه در سطح جهان ۲۵۰ میلیون نفر مبتلا به این عارضه هستند افزود: دومین تجارت بزرگ جهانی پس از اسلحه، قاچاق موادمخدر است که به عنوان پدیده‌ای پیچیده محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: با توجه به دستور مدیرکل بهزیستی خوزستان و با هماهنگی رئیس اداره بهزیستی شهرستان اندیمشک، جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر این شهرستان صورت می‌گیرد.

حسن‌زاده تصریح کرد: اگر ما از بروز نرخ اعتیاد پیشگیری نکنیم، شیوع آن افزایش پیدا می‌کند و به هر میزانی هم که مرکز ایجاد کنیم، باز هم این مشکل به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به اجتماعی ساختن مبارزه با موادمخدر داریم عنوان کرد: این امر با آموزش‌ها، ایجاد نمایشگاه‌ها و فعال‌سازی گروه‌های اجتماع‌محور در محلات پرخطر محقق می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: علاوه بر بهزیستی، مجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه، متصدی پیشگیری در حوزه اعتیاد هستند که باید از امکانات این مجموعه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: باید نسبت به ایجاد مرکز در شهرستان اندیمشک حساس باشیم و بتوانیم مراکزی همچون مراکز بانوان و آقایان را ایجاد کنیم تا محلی برای معتادان جمع‌آوری شده وجود داشته باشد.

حسن‌زاده با اشاره به اهمیت این مراکز اضافه کرد: باید مجوزی به سازمان بهزیستی داده شود تا نسبت به فعال‌سازی این مراکز در شهرستان اندیمشک اقدام کند.

وی افزود: ما می‌توانیم توسط معاونت درمان دانشگاه نسبت به ایجاد مراکز MMT به صورت رایگان اقدام کنیم که پاک‌سازی شده و بدون حاشیه هستند و در اختیار افرادی که نیاز دارند قرار می‌گیرند تا نیاز بدنی آنها را تامین کند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان خاطر نشان کرد: پس از آن ما از قضات دادگستری می‌خواهیم برای افرادی که تحت درمان با متادون هستند حکم اجتماعی صادر کنند تا در محل‌هایی که نیاز به نیرو است، به فعالیت بپردازند.

وی یاد آور شد: در اندیمشک یک مرکز DIC و شلتر آقایان و بانوان وجود دارد که افراد می‌توانند روز و شب در این محل‌ها اسکان پیدا کنند تا بتوانیم نسبت به بهبودی و امر درمان آنها اقدام کنیم.

کد خبر 24338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد