پیام مدیرکل بهزیستی گلستان به مناسبت هفته سلامت روان

دکتر سیدمهدی حسینی ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت روان در سال جاری که با شعار جهانی " سلامت روانی برای همه، سرمایه گذاری بیشتر،دسترسی بیشتر برای همه،همه جا" نامگذاری و تعیین شده است، به کلیه متخصصین ،کارشناسان، نهادهای و سازمان های دولتی و به ویژه سازمان های مردم نهاد و موسسات غیردولتی ،توفیق روزافزون را برای کلیه انها از خداوند متعال ارزو نموده و دست یاری و همکاری آنانی که در راستای تندرستی ، سلامت روان و سعادت جامعه ی ایران اسلامی می کوشند، را فشرد.

وی افزود: تمدن جدید که در پرتو تلاش های بشری و دستاوردهای علوم تجربی حاصل شد، چهره زندگی انسان را تغییر داد و دستاورد های مدنی و صنعتی فراوان و نیز نعمت های عدیده ای را در پی داشت. 

 همین تمدن جدید، نه تنها از درمان دردها و مصایب روحی بشر ناتوان ماند،بلکه رنج های جدیدی را بر دردهای پیشین افزود ،رنج هایی که غالب آنها از مدنیت جدید و زندگی صنعتی و مدرنیسم نشات می گیرد و هیچگاه در در گذشته حیات بشری سابقه نداشت.

از طرفی با توجه به تعریف سازمان جهانی بهداشت که در ان سلامت روان را حالتی از رفاه می داند که در آن فرد توانایی‌هایش را باز می‌شناسد و قادر است با استرس‌های معمول زندگی مدارا کند، از نظر شغلی مفید و سازنده باشد، برای اجتماع خود نقشی ایفا کند و با دیگران مشارکت و همکاری داشته باشد. 

مدیرکل بهزیستی گلستان در پایان خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی با توجه به نام خود که با هدف بهزیستی جامعه تشکیل شده و به حیات خود ادامه می دهد در راستای بهزیستی روانی و اجتماعی افراد،خانواده ها و در نتیجه ،بهزیستی جامعه برنامه ها و فعالیت ها علمی و تخصصی  عمده ای را از دوران قبل از تولد تا سالمندی افراد جامعه  و در دوران عادی و بحرانی کشور و جامعه اجرا کرده و دوشادوش افراد و شهروندان جامعه بوده و هست.

کد خبر 24317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد