پیام تبریک مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته سلامت روان

دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در پیامی روزجهانی سلامت روان را تبریک گفت

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

مفهوم سلامت روانی از نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) چیزی فراتر از نبود اختلال روانی و شامل: 1. خوب بودن ذهنی 2. ادراک خود کار آمدی 3. استقلال و خود مختاری 4. کفایت و شایستگی 5. وابستگی میان نسلی و 6. خود شکوفایی توانمندی های بالقوه فکری و هیجانی می باشد. به واقع سلامت روان دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند.

.سازمان بهزیستی بعنوان یکی از متولیان  اصلی سلامت فردی و اجتماعی در کشور به مدد مشاوران و روانشناسان متخصص از طریق ارائه خدمات روانشناسی ،مشاوره و مددکاری توسط مراکز خدمات روانشناختی ومددکاری تحت نظارت،موسسات سلامت روان،صدای مشاور (١٤٨٠) اورژانس اجتماعی ،و..با ارائه  آموزشهای تخصصی پیش از ازدواج ،آموزش مهارتهای زندگی و آموزشهای زندگی خانواده وارائه خدمات روانشناختی به افراد نیازمند  و در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق،معتادین،سالمندان ،معلولین ،بیماران اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار،کودکان کار و....با هدف  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق ،اعتیاد،خشونتهای خانگی،همسر آزاری ،کودک آزاری و .. و دهها فعالیت دیگر  در راستای ارتقا سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه هدف به صورت تخصصی و همدلانه تلاش می کند.

اینجانب علی الخصوص در این ایام که کشور و استان درگیر مشکلات ناشی از بیماری ویروس کرونا است ضمن قدردانی از زحمات همکاران دلسوز و پر تلاش  بهزیستی استان ، این هفته را  به کلیه روانشناسان،مشاوران و مددکاران فعال و ساعی این  حوزه ، و همه آنانی که برای ارتقا سلامت روان همه ی آحاد جامعه ایران اسلامی تلاش می کنند تبریک عرض کرده و توفیقات روزافزون برای آنها از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.

کد خبر 24312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد