تهران| طرح پیشگیری از اعتیاد کارمندان در محیط‌های اداری اجرا می شود

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران از اجرای طرح «کیان» به منظور پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرزانه جوادی با بیان اینکه طرح کیان از اسفند ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، گفت: این طرح به شکل آزمایشی و در راستای یکی از مهم ترین ماموریت‌های اصلی معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد برای پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری است. این طرح در کوتاه مدت به کاهش اثرات منفی استرس شغلی، افسردگی و یادگیری های مهارت های زندگی کمک می کند.

وی با بیان اینکه این طرح در محیط های اداری برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار می شود، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح «کیان» ارتقای سلامت روانی در بین کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران ضمن تشریح جزئیات طرح تصریح کرد:  این برنامه شامل آموزش‌های ارتباط موثر، مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای از جمله تاب آوری و ارتباط موثر برای کارکنان و خانواده های آنان است. در واقع هدف اصلی طرح کنترل و پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری است.

جوادی افزود: از برنامه های دیگر طرح در بلند مدت، ارتقای سطح سلامت روانی کارکنان، پیشگیری از مصرف مواد مخدر، افزایش بهره وری و ارتباط موثر، امکان دسترسی و آسان به خدمات حمایتی و مشاوره‌ای به کارکنان و خانواده های آنان است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال اخذ آزمایش اعتیاد از کارمندان در راستای این طرح نیز گفت: ممکن است اگر جایی شرایطی وجود دارد که آسیب زا بوده به شکل نامحسوس این کار انجام شود تا در ادامه  برنامه درمان و بازتوانی را آغاز کنند، اما با این حال هدف اصلی طرح کیان پیشگیری از اعتیاد است.

کد خبر 2431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد