یکی از مهمترین اهدف مراکز و دفاتر مشاوره یاری نمودن به مراجعین است

زحمتکش گفت : حوزه امور توسعه پیشگیری در قالب چهار دفتر شامل دفتر مشاوره و امور روانشناختی، پیشگیری از آسیب ها اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد و با سه کارشناس در حال ارائه خدمات می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، محمود زحمتکش رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گزارشی از عملکرد حوزه پیشگیری این شهرستان را ارائه نمود.

زحمتکش با بیان اینکه حوزه امور توسعه پیشگیری در قالب چهار دفتر شامل دفتر مشاوره و امور روانشناختی، پیشگیری از آسیب ها اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد و با سه کارشناس در حال ارائه خدمات می باشد افزود : یکی از رسالت و اهداف مراکز و دفاتر مشاوره یاری نمودن به مراجعین در جهت کسب بینش نسبت به مساله و تلاش در جهت اتخاذ تصمیم درست و توانایی در راستای مدیریت هیجان و حل مساله می باشد.

ایشان در ادامه تنها مرکز مشاوره دولتی استان را فعال در شهرستان دامغان بیان و تصریح کرد : چهار دفتر و مرکز مشاوره تحت نظارت این اداره نیز مشغول به فعالیت بوده و خدمات مشاوره و روانشناختی در زمینه های فردی، بین فردی، زوج، خانواده، پیش از ازدواج، کودک، تحصیلی، اجرای آزمونهای روانشناختی و ...را به جامعه هدف و شهروندان ارائه می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده به صورت مجازی فعالیت پایگاه های و همیاران سلامت اجتمای در محلات برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران، مشاوره ژنتیک، طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی و آموزشی، مداخلات روانی اجتماعی در بلایا (محب) فعالیت مراکز درمان اعتیاد (سرپایی و کمپ) و ... را از اهم فعالیت های حوزه پیشگیری شهرستان بیان داشت.

کد خبر 24303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد