یک هزار و ۵۵۱ زن سرپرست خانوار تحت حمایت و مستمری بگیر بهزیستی استان

ایزدپور گفت : معاونت اجتماعی اداره کل متشکل از دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل گزارشی از اهم اقدامات و عملکرد معاونت اجتماعی را در شش ماهه اول سال ۹۹ ارائه کرد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن معرفی معاونت اجتماعی بهزیستی استان به تفکیک دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ابراز داشتند : معاونت اجتماعی بهزیستی استان با دارا بودن ۶ کارشناس ستادی و  ۶۱ کارشناس شهرستانی در حوزه کاری، مهدهای کودک، شبه خانواده، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی و مددکاران مراکز تامین و توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود می باشد.

ایشان در ادامه تحت نظارت بودن ۱۱ خانه کودکان و نوجوانان با تحت حمایت داشتن ۲۰۵ فرزند از سن صفر سالگی تا ۱۸ سالگی را بیان و افزودند : اداره کل بهزیستی استان سمنان ۱۳۵ مهد کودک با جامعه آماری شش هزار و ۷۴۹ کودک را تحت نظارت دارد که با شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته و تعطیلی اجباری مهدها، در حال حاظر ۴۶ مهد در استان فعال که به ۹۶۳ کودک خدمات آموزشی، نگهداری ارائه می کنند. ایشان راه اندازی پویش همدلی بمنظور عدم دریافت یا بخشودگی بخشی از اجاره بها توسط مالکین مهدهای کودک، بهرمندی از بیمه بیکاری، معرفی بمنظور دریافت تسهیلات، تهیه و توزیع بسته های حمایتی، اهم اقدامات بهزیستی در جبران بخشی از خسارات ناشی از ویروس کرونا بر مهدهای کودک برشمردند.

ایزدپور تعداد زنان و دختران شهری، روستای و عشایر بهرمند از بیمه اجتماعی سازمان بهزیستی را ۶۱۹ نفر و یک هزار و ۵۵۱ زن سرپرست خانوار تحت حمایت و مستمری بگیر بهزیستی استان در حوزه اجتماعی بیان و گفتند : ۸ مرکز آسیب های اجتماعی و ۱۹ مرکز فوریتهای اجتماعی در معاونت اجتماعی اداره کل در حال ارائه خدمات می باشند که در شش ماهه ابتدای سال دو هزار و ۴۷۲ نفر از خدمات فوریت های اجتماعی بهرمند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : ۹ کلینیک مددکاری فعال با مجموع ۹۱۲ پرونده در معاونت اجتماعی بهزیستی استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود بوده و ۱۸۴ خانواده مورد حمایت نیز که دارای چند قلو می باشند از خدمات مستمری، کمک هزینه معیشت و شیرخشک بهره مند می شوند. ایشان ۱۳ گروه همیار را نیز که با مدیریت زنان سرپرست خانوار فعال و تحت حمایت اداره کل می باشند را از طرح های اشتغال زایی در معاونت اجتماعی برشمردند و در ادامه ۲۷۲ دانشجو و بیش از ۷۰۰ دانش آموز را تحت حمایت در این معاونت بیان داشتند که کمک هزینه شهریه و تحصیلی دریافت می کنند.

ایزدپور در پایان از تمامی پرسنل اداره کل که در تحقق اهداف عالیه سازمان تلاشی خستگی ناپذیر دارند تقدیر و تشکر داشته و ابراز امیدواری که بتوان در سایه همدلی و همراهی گام های موثر و پایدار در جهت ارتقای سطح زندگی جامعه هدف اداره کل برداشت.

کد خبر 24290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد