پذیرش درمراکز اقامتی و بهبود بازتوانی اعتیاد بصورت داوطلبانه است

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : پذیرش درمراکز اقامتی و بهبود بازتوانی اعتیاد بصورت داوطلبانه است و نگهداری اجباری معتادین به هرشکل و به هردلیل ممنوع دراین مراکز است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت : کمیته استانی ماده ۱۶ به ریاست بهزیستی و با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ،شهرداری ، اداره کار ،  نیروی انتظامی ،معاون دادگستری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل جلسه داد .

وی بیان کرد : ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی در سطح استان فعالیت می کنند که در ۶ماهه اول سالجاری ۵۲۱ نفر پذیرش شده اند.

مدیر کل بهزیستی سن پذیرش درمراکز اقامتی و بهبود بازتوانی ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و خاطر نشان نمود : در این مراکز سم زدایی زیر نظر پزشک صورت می گیرد .

وی اضافه کرد : درحال حاضریک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان جهت نگهداری اجباری معتادین با دستور قضایی فعال است که در۶ماهه گذشته ۴۲۵ نفررا پذیرش کرده است و نیاز به ایجاد یک مرکز ماده ۲ تبصره ۱۶ دیگردر سطح استان احساس می شود.

این مقام مسئول یادآور شد : مرکز سرپناه شبانه افراد با اختلال مصرف مواد مخدر (شلتر)تحت نظارت بهزیستی فعال است ودر شش ماهه نخست سالجاری ۳۹۹ پرونده دراین مرکز تشکیل داده شده است .

محمدی افزود : ارائه سوزن و سرنگ رایگان به معتادین تزریقی به منظور پیشگیری از بیماریهای خطرناکی چون ایدز و...توزیع غذا و لباس در مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد صورت میگیردودر ۶ماهه گذشته ۱۱۵ پرونده فعال بوده است .


 

کد خبر 24286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد