۸۰۰ زن معتاد متجاهر در تهران وجود دارد/ تمدید ۶ ماهه ماندگاری معتادان در مراکز نگهداری

فرید براتی سده گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب کرده است که معتادان متجاهر می‌توانند علاوه بر ۶ ماه که در مراکز برای درمان هستند، ۶ ماه دیگر هم بمانند.

‌به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، درگفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به جمع آوری زنان معتاد متجاهر گفت: کرونا باعث نشده عملیات جمع آوری ما متوقف شود، بلکه همچنان فعالیت ما در سراسر کشور درحال انجام است و خوشبختانه در استان‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

او افزود: عملیات جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر در تهران هم در حال انجام است اما متاسفانه کمبود ظرفیت داریم به همین دلیل قرار است یک مرکز ۳۰۰ نفره افتتاح کنیم تا کلیه این زنان پوشش داده شوند.

براتی سده از تعداد زنان معتاد متجاهر در کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق آماری که ناجا اعلام کرده و ستاد هم تائید می‌کند، هزار و پانصد زن معتاد متجاهر در سراسر کشور وجود دارد که ۸۰۰ نفر آنها در تهران هستند.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی افزود: در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، زنجان، اصفهان و شیراز مراکز ما و مراکز ماده ۱۶ فعال هستند و زنان معتاد متجاهر را جمع آوری می‌کنند که تعداد در هر استانی متفاوت است برای مثال در مراکز خراسان رضوی حدود ۱۰۰ زن معتاد نگه داری می‌شوند و تحت پوشش قرار دارند.

براتی سده با اشاره به زمان نگه داری این زنان در این مراکز گفت: این زنان هیچگونه تفاوتی با مردان متجاهر ندارند، یعنی مانند آنها یک دوره ۳ ماهه می‌گذرانند که تا ۶ ماه قابل تمدید است.

او افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب کرده است که معتادان متجاهر می‌توانند علاوه بر این ۶ ماه، ۶ ماه دیگر هم در مراکز بمانند.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی درباره اینکه پس از خروج از مرکز پیگیر احوال مراجعین هستند یا خیر، بیان کرد: بهزیستی برای خدمات پس از ترخیص،   دو برنامه دارد که یکی از برنامه‌ها مدیریت مورد است یعنی اینکه فرد مصرف کننده پس از ترخیص از مراکز رها نشود که این کار را مددکاران انجام می‌دهند، به این صورت که اگر فرد خانواده داشته باشد او را به خانواده‌اش وصل می‌کند و خدمات روانشناسی ارائه می‌دهد و فرد را مورد ویزیت قرار می‌دهد.

او ادامه داد: اگر فرد خانواده نداشته باشد یا او را نپذیرند، می‌تواند در مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری اسکان پیدا کند و تحت پوشش قرار گیرد تا دوباره به اعتیاد روی نیاورد و به کمک مددکاران امکان زندگی دوباره را فراهم کند.

براتی سده اظهار کرد: در سراسر کشور ۲۵ مرکز توانمندسازی وجود دارد که ۴ مرکز مخصوص خانم‌هاست.

کد خبر 24258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =