بهره‌مندی از روش‌های هنری برای آموزش دینی کودکان

جانشین معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران، گفت: برگزاری مجازی آموزش‌های دینی به لحاظ انتقال دانش، مشکلی در آموزش کودکان ایجاد نکرده است، اما آنها در کنار همسالان خود مفاهیم را بهتر می‌آموزند، بدین جهت مربیان مهدهای کودک جایگزین‌هایی مثل نمایش عروسکی، نقاشی و تئاتر را برای ملموس کردن مفاهیم بکار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایکنا، لادن ناطقی در خصوص نحوه حضور کودکان در مهدهای کودک و آموزش مفاهیم دینی به کودکان در شرایط کرونایی، گفت: تمام آموزش‌هایی که قبل از شیوع کرونا به بچه‌ها در مهدهای کودک ارائه می‌شد همچنان با تعداد کمتری از کودکان ادامه دارد.

وی در خصوص محتوای دینی ارائه شده به کودکان، گفت: آموزش‌ها بر مبنای یک سری کتاب‌های آموزشی که از سوی دفتر کودکان سازمان بهزیستی معرفی شده از جمله کتاب آموزش مفاهیم دینی به کودکان انجام می شود. این کتاب آموزش قرآن و نماز را به کودکان ارائه می‌کند. همچنین کتاب ترغیب کودکان به نماز که کار مشترک ستاد اقامه نماز کشور و سازمان بهزیستی است و آموزش قرآن و احادیث نیز آموزش‌ها دنبال می‌شود. در مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام محرم و صفر این مفاهیم در قالب مناسب کودکانه به کودکان ارائه می‌شود.

ناطقی در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری مجازی آموزش‌های مهدهای کودک در آموزش مباحث دینی به کودکان خلل ایجاد کرده است؟ گفت: برگزاری مجازی آموزش‌های دینی به لحاظ انتقال دانش، مشکلی در آموزش کودکان ایجاد نکرده است، اما آنها در کنار همسالان خود مفاهیم را بهتر می‌آموزند و اصل حضور کودکان در مهدهای کودک قرار گرفتن آنها در کنار همسالانشان است که با شیوع کرونا این مهم محقق نمی‌شود. اما مربیان مهدهای کودک جایگزین‌هایی مثل نمایش عروسکی، نقاشی و تئاتر را برای ملموس کردن مفاهیم، به کار می‌گیرند.

وی در خصوص تعداد کودکانی که اکنون در مهدهای کودک استان تهران حضور دارند، گفت: تعداد کودکانی که اکنون در مهدهای کودک حضور دارند هفت درصد ظرفیت‌ مهدهای کودک استان تهران است. یعنی از ۷۳ هزار کودکی که در مهدهای کودک بودند حدود هفت تا ۱۰ درصد از کودکان به مهدها بازگشته‌اند. باید گفت می‌توانستیم براساس پروتکل‌های بهداشتی ۲۵ درصد ظرفیت مهدهای کودک را پر کنیم که این اتفاق رخ نداد.

کد خبر 24249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد