قرچک| کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی برگزار شد

اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان قرچک با همکاری معاونت پیشگیری و مشارکت موسسه سایه همراز فرزانگان کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اداره بهزیستی شهرستان قرچک "کارکاه تخصصی پیشگیری و مداخله در رفتارهای پرخطر،خودکشی" ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی استان تهران را اجرا  کرد که مدرس این کارگاه ارشیر بهرامی از جامعه شناسان پژوهشگر این حوزه و رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک بود.

بهرامی که بر اساس نتایج مطالعات و تحقیقات جامعه شناختی خود پیرامون خودکشی به تحلیل و تببین جامعه شناختی این پدیده پرداخت، اظهار داشت:  نقش و اهمیت رویکردهای مددکاری اجتماعی و روانشناختی اورژانس اجتماعی در پیشگیری و مداخله بسیار ضروری است.

وی در این باره افزود: هدف از اجرای این مجموعه کارگاه ها افزایش دانش، آگاهی و مهارت های کارشناسان اورژانس اجتماعی در ماموریت ها و مداخلات در سطح خانواده است. 

این پژوهشگر از موضوعات طرح شده در این کارگاه آموزشی صحبت کرد و بیان داشت:  تبیین زمینه های اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی در شکل گیری خشونت و خودکشی،  نحوره مواجهه با افراد در معرض بحران خودکشی، مداخله در خودکشی بر اساس رویکردهای روانشنای و مددکاری و برنامه ریزی برای اثربخشی مداخلات اورژانس اجتماعی در این دوره به صورت کارگروهی اجرا شد.

گفتنی است، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران در این کارگاه حضور داشت و در خصوص برنامه های اورژانس اجتماعی با همکاران خود به گپ و گفت نشست.

کد خبر 24235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد