دررسانه| ۶۱ فرد با هویت نامشخص زیرپوشش مراکز بهزیستی دزفول هستند

دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: ۶۱ نفر با هویت نامشخص در مراکز زیرپوشش بهزیستی دزفول نگهداری می‌شوند.

فریدون عبدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد مجهول الهویه با حکم قضایی به بهزیستی تحویل داده و در مراکز خصوصی زیرپوشش نگهداری می‌شوند.
وی بیشتر افراد با هویت نامشخص را افراد سالمند و بیماران روانی دانست و گفت: برخی از این افراد با شناسنامه پدربزرگ و سایر مدارک موجود شناسایی و شناسنامه‌دار می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول بیان کرد: ۲۸ نفر از این افراد بیمار روانی، چهار نفر سالمند و ۲۹ نفر معلول ذهنی هستند که در هشت مرکز زیرپوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.
وی افزود: هزینه نگهداری این افراد توسط بهزیستی و خیرین تامین می‌شود ولی سالمندانی که دچار آلزایمر هستند کمتر شناسنامه‌دار می‌شوند.
مسوول واحد مددکاری اجتماعی مراکز درمانی دکتر پاشا و شفا نیز با بیان اینکه ۱۴ نفر از افراد با هویت نامشخص دزفول شناسنامه‌دار شدند، گفت: تعدادی معلول اعصاب و روان مزمن از سطح استان توسط یگان‌های امدادی جمع آوری و برای نگهداری و درمان به دزفول منتقل شدند که این افراد قادر به دادن اطلاعات موثق نبودند.

حسین قپانچی‌پور افزود: با همکاری اداره ثبت احوال دزفول توانستیم هویت این افراد را بازیابی کردیم تا مانند یک فرد عادی در جامعه، تحت حمایت بهزیستی به زندگی خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: بی‌هویتی معلولان ذهنی یک آسیب اجتماعی است که بیشتر با سهل‌انگاری خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و بیمار را از یک زندگی آرام و شرافتمندانه محروم می‌سازد.

۲ هزار و ۲۰۰ خانوار و پنج هزار و ۵۰۰ معلول زیرپوشش بهزیستی دزفول است.

کد خبر 24231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد