تجلیل از فرزندان عزیز داوطلبِ شرکت در طرح اردوی جهادی توسط مدیر کل بهزیستی البرز

دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز از فرزندان داوطلب شرکت در طرح اردوی جهادی با اهداء لوح سپاس و هدیه تقدیر و تجلیل به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز پیش از ظهر امروز در دفتر خود میزبان فرزندان داوطلب شرکت در طرح اردوی جهادی بود و با اهداء لوح سپاس و هدیه از آنان تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

دکتر حیدری در خصوص دستورالعمل اجرایی اردوی جهادی گفت: سازمان بهزیستی کشور از زمان تاسیس، حمایت از گروه ها و اقشار کم برخوردار را در زمینه های مختلف که بر اساس قانون به عنوان وظایف اصلی سازمان تعیین گردیده به عهده داشته است و طی چهل سال از ارائه خدمات متعدد در جهت تحقق عدالت اجتماعی و امروزه به عنوان تنها نهاد تخصصی اجتماعی کشور فعالیت نموده و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور اکنون به عنوان متولی سلامت اجتماعی نیز می باشد.

وی افزود : این سازمان با دارا بودن تجربه خدمت رسانی و ارتقاء کیفیت زندگی افراد محروم و نیازمند جامعه و برخورداری نیروی انسانی تخصصی و جایگاه مردمی منحصر به فرد ظرفیت بالایی برای بهره گیری از مشارکت مردمی و توسعه خیر جمعی دارد و به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) زمینه ضرورت " همگانی شدن گفتمان جهادی و گسترش حضور مردم به خصوص جوانان در جریان خدمت رسانی به محرومیت و  قشر متوسط جامعه با ایجاد اردوهای جهادی استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود خود را در مناطق نیازمند خدمات، توسعه داده و زمینه فراگیر سازی شعار خدمت رسانی برای پیشرفت و عدالت را محقق سازد.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : اردوهای جهادی سازمان بهزیستی با رویکرد آسیب شناسی و ارائه راهکار و زدودن محرومیت در تمامی ابعاد فرهنگی، معیشتی، ارتقاء بهداشت جسمی و روانی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال فعالیت خواهد نمود.

دکتر حیدری از جمله اهداف این طرح را اینگونه برشمرد : افزایش ضریب نفوذ خدمات سازمان بهزیستی به ویژه در مناطق محروم  ، توسعه طرح های آگاه سازی عمومی و افزایش مهارت های زندگی با رویکرد دینی،ارائه خدمات به هنگام، در دسترس و مبتنی بر جامعه،توسعه توانمندی فرهنگی به جهت مقابله موثر با آسیب های روانی و اجتماعی،آشنا نمودن افراد تحت پوشش به ویژه فرزندان عزیز سازمان با واقعیت های زندگی و مسائل و مشکلات سایر افراد محروم و نیازمند جامعه ، ترویج فرهنگ خدمت رسانی، ایثار و کمک به دیگران در میان افراد جامعه هدف به منظور رشد و تعالی روحی و معنوی آنان.

این مقام مسئول ادامه داد : نیروهای بکارگیری شده در این طرح خیرین داوطلبان، کارکنان، فرزندان شبه خانواده، دانشجویان و تمامی افراد جامعه هدف علاقمند به انجام کار داوطلبانه، با توانمندی های پزشکی، مشاوره روانشناسی ، تحصیلی، آموزشی، عمرانی و خدماتی میباشند.

 وی در زمینه  مکان های اجرای طرح اردوی جهادی گفت : منزل توانخواهان و مددجویانی که نیاز به مناسب سازی و یا تعمیرات ساختمانی دارند، مراکز شبانه روزی اجتماعی و توانبخشی تحت نظارت سازمان، مناطق محروم و حاشیه های شهر یا روستا که نیاز های بهداشتی و درمانی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی دارند از جمله مکان های اجرای طرح میباشد.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان اضافه کرد : کارمندان علاقمند می توانند به صورت داوطلبانه و عام المنفعه در این طرح مشارکت نمایند.


 

کد خبر 24221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد