کرج | تقدیر از فعالیت های مدیر مرکز توانبخشی مفید

طی مراسمی از فعالیت های دکتر فربد مفیدی مدیر مرکز توانبخشی مفید وکارشناس این مرکز که در درمان اختلالات مربوط به کودکان کم‌توان ذهنی و اختلالات یادگیری موفق عمل نموده اندو چند تن از کودکان کم توان ذهنی در سال جاری موفق به ادامه تحصیل در مدارس عادی شدند تقدیر و تشکر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : طی مراسمی از فعالیت های دکتر مفیدی مدیر مرکز توانبخشی مفید که در درمان اختلالات مربوط به کودکان کم‌توان ذهنی واختلالات یادگیری موفق عمل نموده اند و چند تن از کودکان کم توان ذهنی در سال جاری موفق به ادامه تحصیل در مدارس عادی شدند تقدیر و تشکر شد.

«علیرضا فتاح پور» مدیر بهزیستی شهرستان کرج درباره ی لزوم زندگی اجتماعی گفت :انسان اصالتاً موجودی است اجتماعی و جنبه اجتماعی رشد کودک پایه و اساس زندگی انسانی او را تشکیل میدهد. لازمه زندگی اجتماعی آمادگی روانی، برخورداری از مهارتهای اجتماعی، اعتماد به نفس و قدرت سازگاری اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اجتماعی شدن نظام دو جانبه ارتباطی میان فرد و جامعه است و کودک، همراه با این تعاملات رشد میکند و به انسانی بالغ و اجتماعی، تبدیل میشود. اما در این میان وضعیت کودکان استثنایی به گونه ای دیگر است. کودکان دارایناتوانی، اغلب در تعاملات اجتماعی مناسب با بزرگسالان و همسالان، در موقعیتهای گوناگون دارای مشکلاتی هستند.آنها اغلب فاقد مهارتهای اجتماعی ضروری برای تعاملات مثبت و هدفمند هستند، چرا که شرایط، تأثیر چشمگیری بر تعامل روانی- اجتماعی افراد دارد. آنگاه که عامل یا متغیری موجب شود که فرد مخدوش شود، او دچار  روابط و تعامل اجتماعی عزلت و آشفتگی میشود.  

فتاح پور ادامه داد :اختلال مرتبط با مهارتهای اجتماعی، میتواند تقریباً کل زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. علل و عوامل مؤثر در تعاملات اجتماعی ناکافی هرچه باشد، در اولین گام موجب ایجاد بحران در ابعاد مختلف زندگی خصوصی واجتماعی آدمی میشوند.

در این میان، وضعیت کودکان دارای مشکلات ذهنی و یادگیری ویژه است. این کودکان به علت  فلج مغزی نقص جسمی  و محرومیتهای ناشی از آن، اغلب قادربه ایجاد رابطه اجتماعی و متقابل با همسالان و بزرگسالان نیستند و سازگاری عاطفی و اجتماعی  آنان با دشواری روبه روست و معمولا منزوی و درونگرا هستند. ایـن در حـالی است کـه بسیاری از کودکان با مشکـلات جسمی، از هـوش و استعـداد خوبـی برخوردارند که با پرورش مهارتها و استعدادهای آنان میتوان نقش بسزایی در ایجاد اعتماد به نفس بیشتر انها در مدرسه و مراحل بعدی زندگی داشت.

کد خبر 24220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد