بندر خمیر | دیدار مدیر کل بهزیستی هرمزگان با فرماندار بندر خمیر

در ادامه سفر مدیر کل بهزیستی هرمزگان به شهرستان بندرخمیر ، غلامحسین رنجبر با فرماندار این شهرستان دیدار کرد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در این نشست ، فرماندار بندرخمیر با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری و مشارکت های مردمی گفت : در این شرایط بسیار حساس کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا رسالت سازمان بهزیستی که با افراد نیازمند سر و کار دارند مهم است که در این راستا بهزیستی شهرستان توانسته عملکرد خوبی از خود داشته باشد.

میرهاشم خواستار در این دیدار با بیان اینکه یکی از کارها در زمینه توانمند سازی افراد تحت حمایت خودکفایی آنان است ،تصریح کرد: در این باره فرمانداری با تمام قوا حمایت می کند و سعی خواهد کرد تا در شهرستان هر مانعی در این حوزه مرتفع کند.

فرماندار خمیر همچنین بیان کرد: مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت آنان برای رفع مشکلات مددجویان و معلولان تخت پوشش بهزیستی می تواند کمک خوبی برای بهزیستی باشد.

این مسئول همچنین تصریح کرد:اعتمادسازی و آگاهی بخشی ومعرفی خدمات بهزیستی می تواند موجب گسترش کمک های خیرخواهانه مردم به بهزیستی باشد گرچه خیرین در شهرستان کمک های خوبی به نهادهای حمایتی کرده اند.

خواستار در ادامه بااشاره به لزوم تسریع در تکمیل ساختمان اورژانس اجتماعی عنوان کرد:با توجه به اینکه متولی احداث این پروژه ، اداره کل راه و شهرسازی می باشد در مکاتبه با این اداره کل ،از آنان خواسته شده که نسبت به تکمیل این پروژه تسریع کنند.

وی ادامه داد:در این راستا نشستی هفته آینده با مدیراین اداره کل در خصوص آخرین وضعیت ساختمان اورژانس اجتماعی خمیرو دیگر پروژه های این اداره کل در شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار بندر خمیر همچنین به بهسازی ساختمان بهزیستی بندرپل اشاره کرد و گفت:با توجه به تبدیل شدن بندرپل به شهر و همچنین قدمت بهزیستی آن، نیازمند افزایش نیروی انسانی مجرب بصورت مستمر در این شهر برای کاهش و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی در این شهر هستیم.

غلامحسین رنجبرنیز در این دیدار با بیان اینکه مقابله با آسیب اجتماعی و آگاه سازی جامعه از مهم ترین وظایف بهزیستی است،افزود:خوشبختانه در شهرستان بندرخمیر مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره در این حوزه ها فعال هستند و اقدامات خوبی در این زمینه ها انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان همچنین افزود: درزمینه پیشگیری از معلولیت ها نیز عملکرد بهزیستی بسیار مطلوب بوده است.

وی در ادامه به افزایش مستمری مددجویان گفت: یکی از مهمترین برنامه ها در راستای رفع مشکلات جامعه هدف ، افزایش مستمری مددجویان و افزایش تعداد مستمری بگیران است که در این راستا با توجه به مشکلات اقتصادی موجود کشور،وضعیت در این حوزه بهتر شده است.

او ادامه داد: مسکن مددجویان نیز از دیگر موضوعاتی است که بررسی آن در اولویت کاری ما بوده و با توجه به اینکه مددجویان بهزیستی اقشار مختلفی از جمله افراد دارای معلولیت ، محرومان، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست هستند ارائه خدمات به آنها نیازمند داشتن همراهی خیرین و مردم است.

رنجبر اضافه کرد:تشکیل شورای مشارکت ها به ریاست فرمانداران در شهرستان ها از جمله اقداماتی است که می توان برای پیشبرد این مسائل از آن بهره برد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین گفت:تاسیس خانه پناهگاهی در شهرستان خمیر نیز می تواند اقدام موثری در راستای حمایت از معلولین شهرستان باشد.

وی اضافه کرد:با کمک استاندار هرمزگان و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در صدد راه اندازی مرکز جامع اعتیاد در مرکز استان هستیم که افراد 6 ماه در این مرکز نگهداری و درمان می شوند و پس از اتمام دوره ها نیز درمان و رسیدگی به آنان ادامه می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در ادامه بهزیستی را سازمانی با جامعه هدف گسترده و و ماموریت های تخصصی و متنوع   معرفی کرد و گفت: بهزیستی استان هم اکنون بخشی از وظایف خود را با نظارت دقیق به بخش خصوصی واگذار کرده است.

غلامحسین رنجبر افزود:تشکیل سمن ها و موسسات همکار با بهزیستی از جمله اقداماتی است که می توان در این حوزه انجام داد بهزیستی نیز از این سمن ها  و موسسات حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:استفاده از الگوها و تجربیات برخی ازموسسات استانی برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی نیز می تواند موثر باشد.

رنجبر در خصوص ساختمان اورژانس اجتماعی خمیر نیز گفت:سازمان بهزیستی به عنوان بهره بردار این پروژه پس از تکمیل این پروژه،تجهیزات و نیروی انسانی آن را تامین می کند.

در ادامه عزیز براندیش رییس بهزیستی خمیر نیز گزارشی از عملکرد شش ماهه بهزیستی شهرستان در سالجاری ارائه کرد.

کد خبر 24206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد