برگزاری چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موارد با حضور کارشناس کمیته شورای هماهنگی، اعضای کمیته پیشگیری ومدیرکل و رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری بهزیستی استان در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی استان برگزار شد.

در این نشست دکتر ستاری مدیرکل و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اهمیت برنامه های مقابله با شیوع اعتیاد در بین آحاد جامعه بویژه جوانان و افراد در معرض آسیب و لزوم اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص گفت : با توجه به شرایط کرونایی جامعه، مقابله با عوارض اعتیاد یک کار جهادی و ایثارگرانه تلقی می شود فلذا بهتر است در این زمینه به منظور تاثیر گذاری و تاثیر پذیری بیشتر، برنامه ریزیهای هدفمند و بروز داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برخی از مصوبات جلسات قبلی بر پیگیری آنها تاکید کرد و گفت : برای رسیدن به نتیجه مطلوب و شرایط ایده آل جامعه در دستیابی به اهداف مورد نظر، بایستی از ظرفیت تمامی افراد بویژه خیرین، افراد پرنفوذ، حوزه های دینی، اساتید، نخبگان و... و. استفاده شود.

دکتر ستاری در بخش دیگر از سخنان خود استفاده از ظرفیت شبکه ها و فضاهای مجازی را در شرایط حاضر حائز اهمیت برشمرد و گفت :امروزه نقش وسایل ارتباطی و جمعی نقشی بسیار ارزنده در تغییر افکار و پرورش آگاهی های افراد جامعه دارد بنابراین لازمه مدیریت و تغذیه فکری افراد جامعه مستلزم همکاری بین بخشی و استفاده از تجارب سایر دستگاههای اجرایی و افراد موفق در این زمینه است.

وی از برگزاری جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بصورت میدانی در یکی از محلات آسیب خیز خبرداد و گفت : امیدواریم با اجرای این برنامه ها در سایر مناطق و محلات از شدت آسیب ها و خطرات کاسته شده و امنیت روحی و روانی خانواده ها خدشه دارد نشود.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در این نشست به بیان نکته نظرات خود پیرامون هدف گذاری بهتر و موثر بمنظور کاهش تنشها و تامین آرامش خانواده ها پرداختند.

گفتنی است : استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاههای دخیل و سایر نهادهای عضو کمیته شورای هماهنگی، حضور میدانی در محلات پرخظر و استفاده از ظرفیت محلات و افراد قابل اعتماد در آنها و تقدیر از دستگاههای موفق در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جمله مصوبات این نشست بود.

کد خبر 24192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد