از ظرفیتهای بهزیستی استان تسهیل شرایط اشتغال جامعه هدف است

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی درخصوص حمایت بهزیستی از طرح‌های اشتغال زایی جامعه هدف بهزیستی، اظهارکرد: یکی از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی، تسهیل کردن شرایط برای اشتغال جامعه هدف خود است.

امینی افزود: به طور خاص در حوزه اشتغال جامعه هدف بهزیستی، منابعی وجود دارد که این منابع به طور مشخص در حوزه طرح‌های خود اشتغالی و یا کارفرمایی است. در سال جاری 437 میلیاردریال اعتبار ابلاغ شده است که  376 میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته  است .

وی  در ادامه بیان داشت : تعداد طرح های معرفی شده به بانک 797 طرح میباشد که تعداد 784 طرح توسط بانکهای عامل پذیرفته شده و به تعداد 151 طرح وام پرداخت شده است .

این مقام مسئول  ادامه داد: حمایت از طرح‌های کارآفرینی با رویکرد مدیریت زنجیره تامین از است وتاکید داریم که به صورت زنجیره تامینی به طرح خود نگاه کنند یعنی از ابتدا در حوزه تامین مواد اولیه برای تولید یک محصول، طراحی و تولید  محصول، فروش و بازاریابی و خدمات پس از فروش را نظر گیرند و فرآیند تولید یک محصول به طور کلی مشخص شود

ایشان گفت: برای ۱۶ بانک عامل دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است و ضوابط بانکی برای اعطای تسهیلات کارفرمایی طبق قوانین اجرا می‌شود و قرار نیست بدون رعایت چارچوب‌ها این تسهیلات اعطا شود. طبق قوانین و مقررات گرفتن ضمانت برای تسهیلات اشتغال جزء اختیارات شعب بانک‌ها است و هر شعب در هر شهرستان بر اساس مقتضیات زمانی، مکانی و مددجویانی که وام گیرنده است تشخیص میدهد چه ضمانت‌هایی را دریافت کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در بحث خود اشتغالی که هر فرد یک وام ۵۰ میلیون می‌تواند دریافت کند و درگیر شغلی شود. از طرفی ظرفیت خوبی برای تسهیلات کارفرمایی در نظر گرفته شده است .

وی تصریح کرد: این بهترین فرصت برای حوزه کارفرمایی، شرکت‌ها، فعالان اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی است که با هماهنگی سازمان بهزیستی استان و شهرستان، مددجوی بهزیستی را به کار گرفته و در ازای هر قراردادی که بسته می‌شود با هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۲ میلیارد تومان برای حداقل ۴۰ نفر از تسهیلات کارفرمایی ۴ درصدی با بازپرداخت ۷ ساله استفاده کنند همچنین سازمان بهزیستی از مشوق‌های بیمه‌ای در حد توان استفاده خواهد کرد و بهزیستی خود را متعهد می‌داند هر آنچه که منابع دارد را به کار گیرد.

امینی  با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای  بانک‌ها داشتیم تا علاوه بر یکسان سازی شرایط، برای جامعه هدف بهزیستی شرایط را تسهیل کنیم، تصریح کرد: یعنی مددجوی بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغال نیاز به معرفی ۳تا ۴ ضامن ندارد و با یک ضامن که ضمانتش کفاف کارمزد میزان تسهیلات را دهد وام اعطا می‌شود.

کد خبر 24174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد