تجربه دنیای کودکی حق همه کودکان است

مدیر کل بهزیستی مازندران تجربه دنیای کودکی را حق هر کودک دانست و افزود : ضروریست تا با حمایت از کودکان وتوجه به هدفگذاری و برنامه ریزی های درست در حوزه کودکان، کودکی را به کودکان خودمان هدیه بدهیم تا آینده را بسازیم.

مدیر کل بهزیستی مازندران در آستانه فرارسیدن روزجهانی کودک این روز را فرصتی برای توجه واهمیت به کودک و دوران کودکی دانست و گفت : دنیای کودکی صمیمی ترین دنیای است که هر لحظه وبارها بزرگترها آرزوی تجربه مجدد آن دوران را می کنند چراکه کودک در تمام ادیان الهی وفرهنگ ها  به ویژه در نظام مقدس  اسلامی ایران از جایگاه والایی برخوردار است. 

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در تربیت کودکان افزود : سرمایه گذاری برای کودکان هزینه نیست بلکه فرصتی است برای رشد و بالندگی آینده خانواده وجامعه. لذا در تصمیم گیری وسیاست گذاری برای کودکان باید منافع عالیه آنان مورد توجه ویژه قرارگیرد. 

مدیر کل بهزیستی مازندران توجه همه جانبه به ابعاد روحی و جسمی کودکان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : کودکان باید در راس برنامه های خانواده و نهادهای جامعه پذیری قرارگیرند و در این مسیر تدوین  بانک اطلاعاتی کودکان و نوجوان‌ها اهمیت فراوانی دارد . 
گوهردهی با اشاره به برنامه های آموزشی که در مهدهای کودک ارائه می‌شود خاطرنشان کرد :
از جمله آموزش مهارت‌های زندگی در مهدهای کودک توجه به پیوند کودکان و سالمندان و ضرورت تکریم سالمندان توسط کودکان و بهره‌گیری از تجارب آنها است.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۷۸۰مهد کودک با حدود ۲۷ هزار کودک  در استان فعالیت می‌کرد اضافه کرد : پس از همه‌گیری کرونا و لزوم تعطیلی اماکن آموزشی حدود ۵۰۰مهد کودک فعال هستند وحدود ۶هزار کودک از کلاس های حضوری وانلاین مهد کودک استفاده می‌کنند.
دکتر گوهردهی با اشاره به خدمات حمایتی،  اجتماعی و روانی  بهزیستی به  حدود ۷۰۰کودک فاقد سرپرست موثر در استان گفت :  در ۶ماهه امسال حدود ۱۰۸ کودک کار  در شهرستان ساری و آمل تحت  خدمات بهزیستی وموسسات خیریه قرارگرفتند ضمن اینکه ۱۲ کودک خیابانی نیز در مرکز کودکان کار و خیابانی نگهداری می‌شوند . 
مدیر کل بهزیستی مازندران تجربه دنیای کودکی را حق هر کودک دانست و افزود : ضروریست تا با حمایت از کودکان وتوجه به هدفگذاری و  برنامه ریزی های درست در حوزه  کودکان، کودکی را به کودکان خودمان هدیه بدهیم تا آینده را بسازیم.
وی در پایان یکی از اقدامات مهم بهزیستی مازندران در پیشگیری از  شیوع بیماری کرونا را تدوین  پروتکل بهداشتی برای کودکان کار وخیابانی عنوان و اذعان کرد : این پروتکل توسط   کارشناسان  اورژانس اجتماعی به اجرا درآمده و  طی آن بصورت روزانه علاوه بر توزیع بسته های غذایی وبهداشتی وماسک، آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا به کودکان کار ومردم مناطق حاشیه نشین ارائه شده است.

کد خبر 24173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد