نشست بررسی موانع جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان تهران

نشست موانع جذب تسهیلات اشتغالزایی با حضور مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران و معاونان و کارشناسان مشارکت های مردمی و اشتغال شهرستان های تهران، ری و شمیرانات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رضا دهقان در این نشست بابیان اینکه استان تهران، پیشانی بهزیستی کشور است، خاطرنشان کرد: بسترسازی، تسهیلگری و سیاست گذاری از مهم ترین وظایف بهزیستی در حوزه اشتغال است که باید بیشتر جدی گرفته شده و به آن ها پرداخت.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در ادامه اظهار داشت: باید زمان ارائه درخواست مددجویان تا دریافت تسهیلات اشتغالزایی را کم و کوتاه کنیم که ساده سازی و سهولت روند و فرایند این مهم، بسیار حیاتی است که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مردم به سازمان بهزیستی خوب است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نگاه بهتر شود که اصلاح روندهای فعلی و افزایش رضایت مردم و مخاطبان در بهینه شدن این دیدگاه، اثری ژرف دارد.

دهقان در ادامه با این توضیح که مبنا در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، سامانه ارمغان است، بیان داشت: صرفا افرادی که در سامانه ملی ارمغان پرونده دارند، می توانند برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شوند که همکاران شهرستانی باید دقت نظر کرده و سایرین دارای شرایط را نیز در این سامانه، ثبت نام کنند.

این مسئول افزود: به واسطه همه گیری ویروس کرونا، در شرایط مطلوبی به سر نمی بریم که می طلبد، هماهنگی های بین بخشی را گسترش دهیم تا از این شرایط، به سلامت عبور کنیم.

دهقان ادامه داد: در این شرایط پنج هزار فرصت شغلی فراهم کردیم و ۴۰۰ واحد تولیدی را نیز به منظور تولید اقلام مورد نیازی مانند ماسک، دستکش، ژل، گام و... احیا کردیم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور در پایان اذعان داشت: پروسه اشتغال، روندی تعاملی است که بین دستگاه های مختلف شکل می گیرد و خروجی آن در هر دستگاهی، بهره مندی مخاطبان و جامعه هدف آن می شود که این قاعده در مورد بهزیستی نیز صدق می کند.

 
معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از سی و دو میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته جذب شده، اظهار داشت: سال پیش برای معرفی متقاضیان به بانک های عامل و پرداخت تسهیلات، سالی پر چالش بود ولی از ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال را جذب کرده ایم.

محمدکریم آریا در ادامه بیان داشت: از همه مدیران و معاونان مشارکت های مردمی که همکاری لازم را دارند، تشکر می کنم.

وی در ادامه با بیان تجربیات پیشین خود، خواستار اصلاح روند آماده سازی شغلی برای متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی شد و خاطرنشان کرد: سازمان های دیگری چون فنی و حرفه ای می توانند پروسه توانمندسازی بهزیستی را کامل کنند که باید با تدبیری منطقی، این موضوع را با برون سپاری به فنی و حرفه ای ارجاع دهیم.

در ادامه این نشست، حاضران به بیان دیدگاه های خود پرداختند و دهقان به سوالات آنان پاسخ گفت.

کد خبر 24165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد