مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی امکانی برای همه جامعه

جهانسیر گفت : در ماده ۲ قانون حمایت از معلولین با صراحت کلیه سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی و انقلابی را موظف مناسب سازی ساختمان ها و مراکز بمنظور استفاده معلولین کرده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود به ریاست معاون فرماندار و دبیری معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و سایر روسای ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس پورنیا معاون عمرانی فرماندار شاهرود ضمن قدردانی از بهزیستی جهت ارائه خدمات مطلوب به معلولین خاطرنشان کرد: مسئولین ادارت شهرستان می بایست با افزایش تعامل و هماهنگی با بهزیستی و مناسب سازی محیط اداری و شهری زمینه رفاه و آرامش خاطر جانبازان و معلولین را فراهم سازند.

مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن قدردانی از شهرداری شاهرود در مناسب سازی فضای شهری برای معلولین گفت: در ماده ۲ قانون حمایت از معلولین با صراحت کلیه سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی و انقلابی را موظف مناسب سازی ساختمان ها و مراکز بمنظور استفاده معلولین کرده است و ما از تمامی ادارات شهرستان انتظار داریم برای احقاق حقوق کلیه شهروندان علی الخصوص معلول در مناسب سازی محیط اداری و شهری کوشا بوده و با حذف موانع موجود امکان مشارکت آنان را در تمامی زمینه ها فراهم سازند.

ایشان در پایان مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی را مختص جامعه هدف بهزیستی ندانسته و ابراز داشتند : مناسب سازی می تواند مورد استفاده یک سالمند، مادر با کالسکه فرزندش، جانبازان ارجمند و... قرار گیرد، به همین منظور باید تلاش ها در بحث مناسب سازی مبلمان شهری بیش از پیش پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

در ادامه این جلسه کارشناسان شهرداری شهرستان شاهرود گزارشی از روند مناسب سازی محیط شهری ارائه داده و مقرر شد با همکاری پلیس راهور، شهرداری و بهزیستی به نصب تابلوی ویژه معلولین در ۴۰ نقطه مرکزی شهر اقدام و دوره های آموزشی مناسب سازی جهت پیمانکاران، ناظران و کارشناسان شهرداری برگزار گردد.

کد خبر 24162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد