هر خیر کاشان یک معلول بهزیستی را تحت حمایت مالی قرار دهد

آیت الله سلیمانی گفت: خیرین می توانند مددجویان تحت پوشش بهزیستی را تحت حمایت های مالی خود قراردهند.     

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی کاشان، گفت: معلولیت پدیده ای است که ممکن است هر لحظه بر اثر بروز یک حادثه ناگهانی برای هرانسانی بوجود آید.  
وی به الزام حمایت ارگان ها و سازمان ها، دستگاهها و نهادهای مختلف از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: بهزیستی برخلاف کمیته امداد امام خمینی(ره) به دلیل وضعیت فیزیکی و محدودیت های فیزیکی مختلف افراد دارای معلولیت تحت پوشش خود، در برخی موارد در اجرای طرح ها برای توانمند سازی این عزیزان محدودیت دارد و برخی افراد دارای معلولیت لازم است تا پایان عمر از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
 آیت الله سلیمانی فعالیت در سازمان بهزسیتی و کار برای جامعه هدف بهزیستی و مددجویان را کاری خدایی دانست و اظهار داشت: رسیدگی با عشق و علاقه به افراد داری معلولیت ایزوله کار هرکسی نیست و فعالان این عرصه اجر و پاداش معنوی و اخروی زیادی دارند.
 وی بر شناسایی، ساماندهی، سازماندهی و پشتیبانی از سرمایه های عاطفی در جامعه تأکید کرد و عنوان کرد: از این سرمایه ها باید برای خدمات دهی به جامعه هدف در بهزیستی بهره برداری کرد.
 آیت الله سلیمانی بر شناسایی و کمک خیرین به مددجویان بهزیستی تأکید کرد و گفت: اعتبارات دولتی برای بهزیستی به اندازه ای نیست که بتواند نیازهای اولیه مددجویان تحت پوشش خود را تامین کند.
 وی با اشاره به اینکه هر خیر معتمد کاشانی یک مددجوی بهزیستی را تحت پوشش خود قرار دهد، گفت: خیرین می توانند مددجویان تحت پوشش بهزیستی را تحت حمایت های مالی خود قراردهند.
 امام جمعه کاشان گفت: انتظارات فراوان از خیرین در بخش های مختلف جامعه به گونه ای است که دایره خیرین روز به روز تنگ تر شده و بخش های مهمی همچون بهزیستی از حمایت های خیرین محروم مانده اند.
 آیت الله سلیمانی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به مرحله توانمند سازی مددجویان خود رسیده است و به زودی جشن خود کفایی مددجویان اش را برگزارخواهد کرد، اما گروه زیادی از مددجویان بهزیستی تا پایان عمر خود باید تحت پوشش و حمایت خدمات بهزیستی باشند.
 لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار ام البنین متقی نژاد معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: بیش از 169 خدمت در قالب ۳ واحد تخصصی و یک واحد عمومی به مددجویان تحت پوشش در بخش های پیشگیری، اجتماعی و امور توانبخشی ارائه می شود.
 وی تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی کاشان را 6 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مددجو از خدمات کمک هزینه درمان، بستری و توانبخشی و مناسب سازی استفاده می کنند.
 متقی نژاد گفت: 11 مرکز توانبخشی شامل مرکز سالمندان؛ معلولین ذهنی و اعصاب و روان و معلولین جسمی با 30 مهد کودک تحت پوشش بهزیستی کاشان قرار دارند.
 وی کمک های خیرین به بهزیستی را قابل تقدیردانست و عنوان کرد: بهزیستی کاشان بیش از پیش نیازمند کمکهای مادی و معنوی خیرین عزیز و بزرگوار کاشان است.

کد خبر 24160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد