پیام تبریک مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

مدیرکل بهزیستی استان گیلان دکتر حسین نحوی نژاد در پیامی، روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک را تبریک گفت.

کودکان، از تمام ستاره‌ها و پرنده‌ها به آسمان نزدیک‌ترند و هر کودک، نشانیِ خداست، گلدانی است که از زیباترین گل‌های معطر، خانه‌ها را به نزدیک‌ترین بهارها گره زده است.

نامگذاری هفته‌ی ملی کودک، تنها فرصتی است برای اهمیت‌دادن به جایگاه کودکان؛ چراکه کودکان، طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به عنوان آینده‌سازان کشور در حال رشد و پرورش هستند و هفته‌ای است برای یادآوری هدیه‌دادن لبخند به کودکان، رعایت حقوق کودکان و داشتن خانواده‌ای شاد و مهربان و توجه به نیازهای روحی و هر آنچه منتهی به رشد شخصیت و پرورش فکر کودکان می‌شود.

روز جهانی کودک نیز بهانه‌ای برای ورود به جهان کودکان است. آنها به حمایت بزرگ‌ترها نیاز دارند و هرگونه تغییر و تحول به نفع کودکان در جامعه به اقدامات آنها در مقیاس جامعه بستگی دارد و تأمین زندگی و رعایت حقوق کودکان باید در اولویت همه برنامه‌های خرد و کلان جامعه قرار گیرد.

کودکان در عین حال که خالق زیباترین احساس‌ها هستند، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه‌اند که از هیچ‌چیز آنان مانند غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاست. رشد عاطفی و روحی کودکان هم ممکن نیست؛ مگر در فضایی عاری از خشونت، فقر، آلودگی محیط زیست، تنش‌های اجتماعی و خانوادگی و رعایت حقوق کودکان به عنوان مهمترین افراد جامعه که با دست‌های کوچک، فردای بهتر را خواهند ساخت.

۱7 مهر ماه روز جهانی کودک با شعار ((آینده راباید ساخت ))بر کودکان سرزمین مهر و دوستی مبارک باد ، آینده ای روشن را برایتان آرزومندم.

کد خبر 24139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد