دیر|طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت اجرا شد

رئیس اداره بهزیستی دیّر گفت : چهار طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در مراکز این شهرستان در دست اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از دیر محمد کرمی رئیس بهزیستی اسن شهرستان در خصوص این طرح گفت:

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی، رصد معلولیت ها، زوجین قبل از ازدواج، غربالگری بینایی و شنوایی است افزود تاکنون ۶۵۰ خانوار در این طرح شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۵ در طرح غربالگری شنوایی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.  
کرمی خاطر نشان کرد ۱۱۷۶ معلول جسمی حرکتی و اعصاب و روان و دیگر معلولیت ها از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره‌مند هستند که   این افراد خدمات توان بخشی مانند عصا، ویلچر، سمعک، خدمات درمانی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی دریافت می‌کنند.  
تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی این شهرستان را   ۱۳۰۰ نفر ذکر کرد گفت: معلولین جسمی و حرکتی در این شهرستان به طور کامل از خدمات توان بخشی استفاده می کنند  می‌کنند.  

کرمی تصریح کرد : تعداد ۲۰۰ معلول هم اکنون پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی دیّر هستند وتعداد ۱۶۱  نابینا و نیمه بینا از خدمات اداره بهزیستی دیّر بهره‌مند هستند که از این تعداد ۱۸ نفر نابینای مطلق است.  

ایشان افزودند : طرح مشاوره با خانواده ۴ معلولیتی این شهرستان که دارای ۲ خانواده ۴ معلولیتی که یکی از این خانواده ها دارای معلولیت بینایی و خانواده دیگر نیز دارای معلولیت شنوایی هستند. که مشاوره و اقدامات لازم صورت گرفته است.  
به گفته وی ۴۰ درصد از معابر این شهرستان برای استفاده معلولان تاکنون مناسب‌سازی شده است.  
وی در خاتمه گفت:: ماهیانه  به‌ طور متوسط مبلغ : ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال  به عنوان مستمری و معیشیت مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان دیّر پرداخت می‌شود.

کد خبر 24129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد