«پازل همدلی» طرح ابتکاری سازمان بهزیستی برای تهیه ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم

رییس سازمان بهزیستی کشور، از اجرای پویشی با عنوان “پازل همدلی” برای تهیه و تامین نوشت افزار و وسایل لوازم التحریر برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا با اعلام این  خبر گفت: پویش ایران همدل بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی نهضت احسان و تعاون ازعید غدیر خم آغاز شد که تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از اهدافی که در این پویش مورد توجه دستگاه‌های مختلف مشارکت کننده در پویش بوده تهیه و تامین نوشت افزار و وسایل لوازم التحریر برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

رییس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: این  سازمان در جهت حمایت و رسیدگی به دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش در ذیل پویش بزرگ مردمی ایران همدل، قصد دارد که با برپایی پویشی به عنوان پازل همدلی با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار، آوای پیک تحریر ایرانیان، موسسه خیریه نیک گامان و با کمک و مشارکت همه مردم ایران اسلامی پازل همدلی مردم ایران را تکمیل کرده و نسبت به تهیه و تامین ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان سراسر کشور اقدام کند.

 به گفته وی، در این پویش پازل نقشه ایران با ۶۰۰ هزار قطعه که در نقشه هر استان هم نمادهای میراث فرهنگی آن استان درابعاد ۲۰ متر در ۳۰ متر نقش بسته است برای علاقمندان، خیرین و مردم ایران اسلامی که قصد مشارکت در این پویش را دارند تهیه شده است.

قبادی دانا در ادامه بیان داشت: علاقمندان می توانند با خرید هر قطعه پازل به قیمت ۱۰ هزار تومان در تامین لوازم التحریر و کوله وسایل مدرسه برای دانش آموزان سراسر کشور سهیم باشند.

وی خاطر نشان کرد: قطعات این پازل توسط مشارکت های خرد مردمی تکمیل و با ثبت اسم تمام مشارکت‌کنندگان بر روی این قطعات پازل به عنوان بزرگترین پازل در دنیا و نمادی ماندگار از پویش ایران همدل در نقطه‌ای از ایران به یادگار نصب و ماندگار خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین پازل‌های کوچک هزار قطعه ای هم از نقشه ایران توسط ادارات کل بهزیستی استان ها در سراسر کشور با همکاری تمام مسئولین استان، تمام مدیران، همه خیرین و یکان یکان مردم هر استان به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل خواهد شد که معادل ریالی مشارکت جذب شده قطعات پازل اصلی هم در نقشه سایت پویش تکمیل خواهد شد.

قبادی دانا در ادامه از همه کسانی که قصد  مشارکت در این پویش همدلی بزرگ را دارند خواست تا با مراجعه به سایت پازل همدلیاز طریق سایت سازمان بهزیستی کشور و یا نشانی puzzlehamdeli.ir اطلاعات خود را وارد و سپس استان خود را  انتخاب کنند و یک یا چند قطعه پازل را  به نام خود ثبت و خریداری کنند تا کمکی به دانش آموزان منطقه شهری و استانی مدنظر خود در زمینه تهیه نوشت افزار انجام دهند.

وی همچنین از مجموعه‌ها، گروه های خیریه، موسسات مختلف و افرادی که علاقمند به همکاری هستند نیز خواست تا با ورود به سایت و درج نام موسسه یا خیریه خود و یا با هماهنگی با ادارات بهزیستی استان‌ها، نام موسسه یا خیریه خود را برای همیشه در نماد همدلی مردم ایران ثبت کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام فرآیندها و روش‌های اجرایی این کار و کمک های جمع شده برای استان‌های مختلف و در نهایت لوازم التحریر که تهیه و به استان ارسال می شود کاملاً شفاف در سایت مربوطه برای همه مشارکت‌کنندگان قابل رویت و قابل دسترس خواهد بود و همه مشارکت کنندگان می‌توانند نتایج کار را تا پایان دنبال کنند.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد که این حرکت بتواند نقش موثری در نهضت تعاون و احسان که با مشارکت دستگاه‌های مختلف مثل کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام،  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،  آستان قدس رضوی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه مردم عزیز انجام می شود ایفا  کند.

کد خبر 24121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =