در رسانه| ۲۷۰  خانواده همدانی در انتظار فرزند خوانده هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی استان همدان هستند.

زهره بختیاری در گفتگو با  خبرنگار مهر به وضعیت کودکان بی‌سرپرست اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۷۸ کودک بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی استان همدان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی اظهار کرد: با این فرایند شاهد شفاف‌سازی هر چه مناسب‌تر اقدامات فرزندخواندگی خواهیم بود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان اعلام کرد: در مجموع ۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه سرپرستی کودکان بی هویت که پدر و مادر ندارند، به عنوان فرزندخواندگی و کودکانی که پدر و مادر آن‌ها در زندان هستند یا مشکلاتی دارند، به صورت امین موقت به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سرپرستی یک کودک به عنوان فرزند خوانده و ۹ کودک دیگر نیز به عنوان امین موقت به خانواده‌های دارای شرایط واگذار شده است.

بختیاری یادآور شد: این آمار در سال ۱۳۹۸ پنج فرزند خوانده و ۱۱ امین موقت بوده که به ثبت رسیده است.

واگذاری فرزند به دختران مجرد نداشته‌ایم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۲ و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی امکان فرزندخواندگی فراهم شد، گفت: فرزندخواندگی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب سال ۹۲ آمده و آئین‌نامه‌های ماده ۲۲ و ۳۶ این قانون نیز در سال ۹۴ ابلاغ شد و بر این اساس زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی فرزند باشند اما با توجه به در اولویت بودن خانواده‌ها برای پذیرش فرزند خوانده در سال جاری سرپرستی هیچ کودکی در همدان به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار نشده است.

خبرنگار- شکیبا کولیوند

کد خبر 24116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد