وظایف معاونت مشارکت های مردمی در حوزه مشارکت های مردمی

با عنایت به تکلیف دفتر مشارکتهای مردمی سازمان مبنی بر بهره ­مندی از مشارکت آحاد جامعه در راستای ارتقاء سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان، این دفتر همواره تلاش نموده به طرق گوناگون نسبت به جذب مشارکت­های مردمی اقدام نماید. در همین راستا هرساله به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه نسبت به اجرای برنامه ­ها، طرح­ها و پویش­های مختلف در زمان­ها و مناسبت­های گوناگون اقدام نموده است.  

جلب مشارکتهای مردمی:

. جمع ­آوری مشارکت­های (نقدی، غیرنقدی و خدماتی) به ارزش ۴۳۸۲۴ میلیارد ریال طی سال­های ۱۳۹۲ لغایت ۱۳۹۸

اهم برنامه ­های برگزار شده به منظور جذب مشارکت­های مردمی:

· جمع ­آوری فطریه / ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ / به میزان: ۸۹۹۱ میلیارد ریال

· دهه ولایت / ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ / به میزان : ۱۳۶۹ میلیارد ریال

· پویش قلب مهربان/ ۱۳۹۶/ میزان کمک جمع­آوری شده: ۱۸ میلیارد ریال

· کمک به زلزدگان غرب کشور/۱۳۹۶/ میزان کمک جمع­آوری شده: بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال

· پویش لبخند مهر(تهیه نوشت افزار برای کودکان مناطق کم­برخوردار) /۱۳۹۷/ میزان کمک جمع­آوری شده:  : ۹۵ میلیارد ریال

· پویش لبخند مهربانی(زمستانه- تهیه لباس گرم برای کودکان مناطق کم­برخوردار) / ۱۳۹۷/ میزان کمک جمع­آوری شده: بیش از ۶۴ میلیارد ریال، توزیع لباس بین ۶۰ هزار کودک

· همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران/ تیرماه ۱۳۹۸/ جمع­آوری مشارکت­های مردمی به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و اختصاص آن به تأمین آورده مسکن خانوارهای دو معلول به بالا

· پویش مشق مهر (تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق کم­برخوردار) / ۱۳۹۸/ توزیع ۱۵۶ هزار بسته نوشت افزار بین کودکان

· افتتاح شیرخوارگاه شبیر به کمک مجمع خیرین و جامعه خیرین حامل معلولان/ ۱۳۹۸/ با ظرفیت نگهداری ۱۵۰ کودک با مساحت ۸ هزار متر مربع در ۵ طبقه و ۲۰۰ میلیارد هزینه جهت ساخت و تجهیز

· پویش حلقه وصل باشیم/ ۱۳۹۸/ میزان کمک جمع­آوری شده: ۱۱۶ میلیارد ریال، تهیه ۲۲۰ جهیزیه برای نوعروسان

· پویش تهیه ملزومات بهداشتی (مبارزه با کرونا) / اسفند ۱۳۹۸/ میزان کمک جمع­آوری شده: ۱۵۷  میلیارد ریال

· پویش همدلی مؤمنانه / رمضان ۱۳۹۹/ میزان کمک جمع­آوری شده: بیش از ۲۸۱۵ میلیارد ریال

اقدامات دفتر در خصوص شفاف سازی

· استفاده از سامانه ارمغان جهت ثبت دقیق اطلاعات خیرین و میزان مشارکت مردمی آنان و اعلام محل مصرف آن

· ساماندهی برنامه­ جذب مشارکت­های مردمی در قالب پویش­های گوناگون به منظور اعلام میزان نیاز به مشارکت، اعلام میزان مشارکت جمع­آوری شده و در نهایت اعلام محل مصرف آن

· ساماندهی فرایند جلب و جذب مشارکت­های مردمی در قالب فرایندهای الکترونیک نظیر اپلیکیشن­ها، USSD، موبایل پیمنت، سیستم­های بانکی الکترونیک به منظور افزایش ضریب امنیت و جلوگیری از سوء استفاده­های احتمالی

· اتصال همه روش­های جذب مشارکت­های مردمی به بانک مرکزی جهت شفاف­سازی فرایند جذب و هزینه­ کرد مشارکت­های مردمی

کد خبر 24114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =