دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مهدهای کودک قزوین اعلام شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مهدهای کودک در استان قزوین اعلام شد و مقرر شد این مراکز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها اقدام به بازگشایی کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از خانواده هایی که به دلایل مختلف اعم از شاغل بودن مادران ناگزیر به نگهداری فرزندشان در مهد هستند و همچنین حفظ سلامتی کودکان، مجوز بازگشایی و فعالیت مجدد مهدهای کودک قزوین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقرار شده است. 

پری میرزایی اظهار داشت: در مناطق قرمز پذیرش  برای کودکان زیر چهار سال، با یک سوم ظرفیت و برای کودکان ۵ و ۶ سال، با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به مهم ترین دستورالعمل هایی که مهدهای کودک موظف به اجرای آن هستند،خاطرنشان کرد: ضد عفونی کامل مهد کودک شامل تجهیزات، اسباب بازی ها، محیط و کلیه مکان ها به ویژه سرویس های بهداشتی قبل از بازگشایی و در پایان هرروز ، عدم استفاده ار فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و تعطیلی برنامه ها و فعالیت هایی که نیاز به تحرک بالا هستند از مهم ترین وظایف مهدهای کودک در رعایت دستورالعمل ها است.

این مسوول تصریح کرد: از دیگر وظایف مهاد کودک در این دوران حضور کارکنان با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک، تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شست و شوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص و خارج کردن کفش ها از محیط داخلی مهد و عدم حضور اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهد کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین  افزود: با توجه به اینکه نظارت بر فعالیت مهد های کودک یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، ناظران و بازرسان این اداره کل به صورت دوره ای نسبت به بازدید از مهد های کودک اقدام نموده و از رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل می کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف، نامبردگان به سیستم های نظارتی معرفی می شوند.

در حال حاضر ۶۳ مهدکودک درسطح استان مشغول به فعالیت می پردازند.

کد خبر 24113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد