شهرستان تهران|۷۵ مرکز غربالگری شنوایی در پایتخت خدمات ارائه می‌دهد

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: ۷۵ مرکز غربالگری شنوایی برای شناخت اختلالات مربوطه، تشخیص و درمان نوزادان خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به نقل از ایرنا، ایران شفیعی اظهار داشت: از این تعداد ۶۲ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران ازبدوتولد تا ۱۸ ماهگی در مراکز بهداشت شهر تهران وجود دارند.

وی افزود: همچنین ۱۳ مرکز در بیمارستان ها غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران بدو تولد را انجام می می دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران تاکید کرد: بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی در نوزادان، ازبدو تولد تاسه ماهگی و مداخله سمعک زیر ۶ ماهگی است.

این مسئول از خانواده ها خواست نسبت به شنوایی نوزادان حساس باشند در صورتی که ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود با درمان به موقع می تواند به مهارت های گفتاری متناسب با کودکان طبیعی دست یابد.

شفیعی اضافه کرد: خانواده هایی که فرزندان آنها دارای ناهنجاری شنوایی هستند، پس از مداخله سمعک یا کاشت حلزون با انجام تربیت شنیداری و گفتار درمانی، امکان درمان کودکانشان وجود دارد.

وی عوامل ژنتیکی و ازدواج فامیلی را از عوامل مهم در معلولیت شنوایی دانست و گفت: زردی بالای عدد بیست در نوزادان، هایپوکسی، ودیسترس تنفسی همگام تولد نوزاد، وزن پایین نوزاد هنگام تولد و برخی سندروم ها، دیابت بارداری و تولد نوزاد در ۳۶ هفتگی به پایین از دیگر عوامل معلولیت شنوایی در نوزادان است.

این کارشناس، با بیان اینکه سال گذشته ۴۶ هزار و ۵۰۰ نوزاد توسط بهزیستی غربال شنوایی شدند گفت: از این تعداد ۳۱۶ نوزاد ارجاع به تشخیص، ۲۳۲ نوزاد مداخله درمانی، ۱۳۸ نوزاد اختصاص سمعک و کاشت حلزون و ۹۴ مورد درمان دارویی داشته ایم.   

شفیعی ادامه داد: امسال ۱۷ هزار و ۶۲۲  نوزاد غربالگری شنوایی شده اند که از این تعداد، ۸۵ نوزاد ارجاع به تشخیص، ۷۰ نوزاد مداخله درمانی، ۵۱ نوزاد کاشت حلزون و سمعک و ۲۰ نوزاد درمان دارویی شدند.

کد خبر 24112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد