در رسانه| ارسال نامه‌های متعدد برای اتمام سنجش سلامت بینایی کودکان همدانی

معاون پیشگیری و امور فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از غربالگری 7216 کودک در طرح سنجش سلامت بینایی استان خبر داد و گفت: متأسفانه به علت شیوع کرونا دستگاه‌های دولتی و مجموعه شبکه بهداشت برای ادامه روند این طرح با ما همکاری نمی‌کنند و پی در پی برای اتمام این طرح به ما نامه می‌دهند.

شجاع احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت بینایی کودکان هر سال از آبان‌ماه آغاز می‌شد اما امسال به علت شیوع کرونا طرح را دو ماه زودتر و از تیرماه آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه این طرح برای کودکان دو تا شش سال است و تا 15 مهرماه ادامه دارد اما این زمان را تمدید خواهیم کرد، ادامه داد: اگر یک کودک در این طرح هر نوع عارضه چشمی و مشکل داشته باشد هزینه عینک، درمان و جراحی را پرداخت می‌کنیم.
احسانی با بیان اینکه غربالگری در تمام استان انجام می‌شود، توضیح داد: شرایط شیوع کرونا سرعت کار ما را گرفته است چراکه دستگاه های دولتی و مجموعه شبکه بهداشت پی در پی به ما نامه می‌دهند که این کار را انجام ندهیم و خود والدین نیز از این طرح استقبال نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: تمام مراکز ما فعال است و تبلیغات لازم را انجام دادیم، اعتبارات و بودجه لازم را برای این کار درنظر گرفتیم و دستگاه‌های به روزی تهیه کردیم و دفاتر ما آماده انجام کار هستند.
احسانی بیان کرد: برای انجام این طرح از تیم‌های ثابت و سیار استفاده می کنیم به طوریکه تیم‌های ثابت ما به طور معمول در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها مستقر هستند و تیم‌های سیار نیز به مناطق روستایی اعزام می‌شوند.
وی تبیین کرد: هر سال خانه بهداشت و دهیاران با ما همکاری می‌کردند اما امسال مرکز بهداشت به علت شیوع کرونا برای ما محدودیت ایجاد کرده البته آن‌ها هم مقصر نیستند و دست آن‌ها هم بسته است.
معاون پیشگیری و امور فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در رابطه با طرح غربالگری شنوایی نیز اظهار کرد: سنجش شنوایی در دو بخش نوزادان و کودکان انجام ‌می‌شود، این طرح برای نوزادان در تمامی مراکز درمانی که زایمان در آن‌ها انجام می‌شود، صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی بیان کرد: غربالگری کودکان که در مهدهای کودک انجام می‌شد، با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مهدهای کودک با مشکل مواجه شده است و انجام نمی‌شود.

کد خبر 24083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد