ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به تعداد ۱۲۰۰۰ نفر از کودکان زیر ۶ سال در مهدهای کودک استان

به مناسبت هفته ملی کودک با شعار " آینده را باید ساخت " معاون امور اجتماعی استان گزارشی از عملکرد دفتر امور کودکان و نوجوانان استان ارائه نمود.

وی با تشریح عملکرد بهزیستی استان در حوزه مراقبت، پرورش و اموزش کودکان عنوان نمود : تعداد ۱۲۳۰۵ نفر از کودکان زیر شش سال در گروه های سنی شیرخوار، نوپا، نوباوه و پیش دبستانی از این خدمات بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۵ مهد شهری و تعداد ۲۲۶ مهد روستایی در سطح استان با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی و در شهرستان های ۱۱ گانه استان فعالیت می کنند استقبال برای فعالیت متقاضیان برای تاسیس این مراکز را قابل قبول توصیف نمود. به طوری در سال جاری علیرغم ایجاد شرایط کرونایی تعداد ۱۰ فقره تقاضا برای تاسیس مهد کودک به بهزیستی ارائه شده و اقدامات قانونی برای صدور پروانه فعالیت آنها انجام شده است.

خسرو امیدوار در بخشی دیگری از سخنان خود به حمایت های ویژه به بخش های پایین درآمدی اشاره کرد و عنوان داشت: در سال گذشته به تعداد ۳۵۰۰ نفر از کودکان تحت مراقبت در مهدهای روستایی و حاشیه شهرها به مدت ۶۰ روز غذای گرم ارائه شده است. همچنین بخشی از شهریه تعداد ۱۶۷۵ نفر از سه دهک پایین درآمدی از سوی سازمان تامین شده است که این برنامه های حمایتی در سال جدید نیز تداوم خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن هفته کودک به همه دست اندرکاران با اشاره به تاثیر منفی همه گیری ویروس کرونا بر وضعیت مهدهای استان اظهار امیدواری کرد با قطع زنجیره انتشار بیماری کووید ۱۹ و عادی شدن شرایط شاهد ایجاد شور و شوق کودکان در مهدهای کودک باشیم.

کد خبر 24081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد