تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در استان تا پایان سال جاری تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر از تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان خبر داد و افزود : از اواخر مرداد ماه تاکنون 13 هزار و 16 کودک 3 تا 6 سال مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند بنابراین زمان اجرای برنامه با توجه به اپیدمی کرونا و لزوم دسترسی بیشتر خانواده ها تا پایان سال جاری تمدید شد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد : در سال جاری با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفولانزای نیمه دوم سال ، زمان و نحوه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی تحت تاثیر قرار گرفت .از جمله اینکه تنها ابزار انجام غربال کودکان در سال جاری با دستگاه است و تعداد پایگاهها در سراسر استان به 15 پایگاه ثابت وسیار کاهش یافته است .
غلامحسین رنجبر افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال با هدف کاهش بروز تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی کمتر از پنج سال انجام می شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی هرمزگان، همکاری والدین و مراجعه به پایگاه های تعیین شده در ادارات بهزیستی شهرستانها کمک خواهد کرد تا فرزندانی سالم داشته باشیم.

کد خبر 24077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد