پارس آباد ا  حضور بهزیستی استان در هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت رفاه استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرستان های اصلاندوز، بیله سوار و پارس آباد با حضور نماینده این شهرستان های در مجلس، مدیران و روسای استانی و شهرستانی در محل فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

در این نشست دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به برخی از اقدامات و فعالیتهای مجموعه بهزیستی در سطح استان و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان پارس آباد گفت: در شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در حدود ۶۵۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که نزدیک به ۳۷۰۰ نفر از این عزیزان از خدمات مستمری بهره مند بود و مابقی افراد هم از سایر خدمات سازمان برخوردارمی باشند.

مدیر کل بهزیستی استان با عنوان اینکه هم اکنون در سطح استان نزدیک به ۸۰۰۰ هزا پشت نوبت پذیرش مستمری داریم که حائز شرایط دریافت مستمری هستند که سهم شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تعداد ۱۱۰۰ نفر را شامل می شود.

ستاری با اظهار این مطلب که تمامی خدمات و فعالیتهای سازمان در این سه شهرستان تعریف و بصورت کامل ارائه می شود تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تلاشهای تمامی دست اندرکاران مجموعه بهزیستی و همکاری سایر دستگاههای اجرایی شاهد موفقیتهای چمشگیر در سطح استان و بویژه در شهرستان پارس آباد هستیم.

وی از ایجاد و راه اندازی تعداد ۸ مجتمع خدمات بهزیستی در بخش های شهرستانهای تابعه خبر داد و گفت : امیدواریم با ایجاد و راه اندازی این قبیل از مجتمع ها، شاهد گسترش خدمات در سطح استان بوده و این اقدامات بصورت هدفمند و اصولی در بین افراد جمعیت هدف توزیع شود.

این مسئول در رابطه با اشتغال و بکار گیری افراد جامعه هدف با بیان اینکه از محل بند ب تبصره ۱۶ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال زایی مددجویان بهزیستی تصریح کرد: از کل مبلغ قید شده، مبلغ ۶۸۰۰ میلیون تومان سهم شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار واصلاندوز می باشد که تاکنون ۴۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی همچنین از اشتغال زایی تعداد ۱۶۲ نفر از توانخواهان در سطح شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت : امیدواریم در صورت بکارگیری افراد جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و غیره در بازارهای اشتغال بتوانیم حمایتها و مساعدتهای سازمان را به کارفرمایان تسری بخشیم.

ستاری در خصوص تهیه مسکن برای افراد جامعه هدف هم از احداث و ۷۰ واحد مسکونی در سطح شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت : تعداد ۱۰ واحد مسکونی در شهرستان بیله سوار ۵۸ واحد در شهرستان پارس آباد و ۲ واحد هم در شهرستان اصلاندوز احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است : اختصاص زمین مناسب برای ایجاد اداره بهزیستی شهرستان اصلاندوز و جعفر آباد و پایگاه سلامت اجتماعی در منطقه زیر نهر تراب شهرستان پارس آباد، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 24072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد