زنجان مشکلی در تامین اقلام بهداشتی کرونایی ندارد

زنجان | ایرنا - استاندار زنجان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تامین اقلام پیشگیری از کرونا در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان وجود ندارد و حتی مازاد آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.


 فتح الله حقیقی روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان نابینایان، ناشنوایان و سالمندان استان با تاکید بر اینکه ساز و کارهای خوبی برای توزیع و عرضه ماسک در استان انجام گرفته است، افزود: روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در استان  تولید می‌شود که از این میزان ۳۰۰ هزار عدد به قیمت یک‌هزار تومان و ۴۰۰ هزار عدد دیگر به قیمت یک‌هزارو ۳۰۰ تومان در مراکز تعیین شده عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی حق ندارد ماسک مورد نیاز مردم را بالاتر از قیمت یاد شده عرضه کند، یادآورشد: ماسک تولیدی استان با قیمت مناسب در حال توزیع بوده که قیمت این کالا در خارج از استان بالاتر است.

استاندار زنجان ادامه داد: زنجان به لحاظ تامین اقلام ضدعفونی کننده کرونا نیز هیچ مشکلی نداشته و آمادگی دارد اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را به قیمت پایین تر به افراد معلول تحویل دهد.

وی اظهار داشت: بر این اساس بهزیستی استان ماسک مورد نیاز معلولان را به قیمت ۸۰۰ تومان به هر میزان که مورد نیاز باشد و مواد ضدعفونی کننده را ۶۰ درصد زیر قیمت بازار در اختیار آنان قرار می دهد و برای رفاه گروه‌های هدف نیز پنج هزار ماسک رایگان تا پایان هفته و با همکاری سازمان های متولی در معلولان قرار می گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: این استان در حال تهیه طرح جدیدی در ارتباط با افراد و صنوف متخلف بی توجه در امر حفاظت و پروتکل های بهداشتی است که نحوه و ساز و کار آن اعلام خواهد شد.

حقیقی افزود: معلولیت نباید مانع پیشرفت افراد معلول شود و باید معابر شهری مناسب معلولان ساخته شود چرا که این قشر شهروند درجه یک جامعه هستند.

حقیقی با اشاره به اینکه مشکلات معلولان باید به عموم مردم آگاه رسانی شود، ادامه داد: در نامگذاری روزهای مختلف برای معلولان باید از الگوهای موفق و ثابت قدم بودن آنان برای جامعه بازگو شود.

وی با بیان اینکه ارتباط منطقی و صحیح با معلولان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: شناخت مشکلات این قشر علاوه بر عموم مردم، برای مسؤولان نیز بیشتر ضروری است تا با آگاهی بیشتری در جهت رفع مشکلات آنان برنامه ریزی داشته باشند.

حقیقی در خصوص مشکل زمین خریداری شده کانون ناشنوایان نیز گفت: تلاش می شود این مشکل با همکاری دستگاه‌های متولی امر برطرف شود و از طرفی کمبود دارو برای بخشی از گروه‌های هدف بهزیستی پس از احصا مسائل، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برطرف خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه احداث خانه سالمندان نیز از نیازهای ضروری این قشر است، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد در صورت تعهد اجرای این پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی اقدامات بعدی نیز انجام شود.

وی به لزوم بهره گیری از زندگی نامه معلولان بنام در سطح جهانی تاکید و خاطرنشان کرد: با نگاهی به زندگی نامه این افراد می توان پی برد که آنان با توجه به محدودیت ها توانستند ثابت قدم به مسیر خود ادامه دهند و موفقیت هایی نیز کسب کنند.

کد خبر 24057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد