برنامه کشوری غربالگری ، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران

احتراما این اداره کل در نظر دارد نسبت به اجرای برنامه کشوری غربالگری ، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در نمایندگی خضری دشت بیاض شهرستان قاینات با مشارکت بخش غیر دولتی اقدام نماید. لذا موسسات واجدالشرایط می بایست ضمن در نظر گرفتن شرایط مندرج به شرح ذیل بارگذاری گردیده است نسبت به ارائه مدارک و مستندات تا مورخ ۲۲ مهرماه ۹۹ به اداره کل بهزیستی استان (معاونت امور توسعه پیشگیری- دفتر پیشگیری از معلولیت ها) اقدام نمایند. ضمنا متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۳۲۴۰۰۰۷۰ الی ۶ داخلی ۱۳۶ از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ تماس حاصل نمایند.

شرایط و نحوه انتخاب همکار از بخش غیردولتی جهت اجرای

 برنامه کشوری غربالگری ، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران

الف) شرایط حقوقی

اشخاص حقوقی شامل موسسات غیردولتی و خیریه که پروانه فعالیت اخذ شده ازکمیسیون ماده ۲۶ اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی را داشته باشد و برابر اساسنامه، مؤسسه مجاز به ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها یا ارتقاء سلامت باشد. حداقل یک سال سابقه فعالیت در زمینه‌ی پیشگیری از معلولیت ها را داشته باشند.

اولویت انتخاب با موسسه ای خواهد بود که در شهرستان یا (نمایندگی) فوق الاشاره در زمینه پیشگیری از معلولیت ها فعالیت داشته باشد.

ب) وظایف ارائه خدمات از موسسات غیر دولتی   

موسسه می بایست نسبت به ارائه تعهد نامه محضری و سفته به میزان مبلغ دستگاه غربالگری شنوایی واگذار شده و در راستای الزام به انجام تعهداتی که از جانب اداره کل بهزیستی استان مشخص می گردد  اقدام نماید.

موسسه می بایست نسبت به معرفی مجری غربالگر شنوایی جهت انجام اجرای برنامه با دستگاه غربالگری شنوایی در بستر مراکز غربالگری، با تحصیلات حداقل لیسانس در گروه پیراپزشکی با اولویت (شنوایی شناسی، پرستاری و مامایی و در صورت عدم امکان از رشته های بهداشت عمومی ، بهداشت حرفه ای و  زیست شناسی ) اقدام نماید.

معرفی مسئول پیگیری و هماهنگی دارای مدرک حداقل دیپلم که وظیفه ثبت اطلاعات، تکمیل فرمها، پیگیری موارد ارجاعی و تهیه گزارش را بعهده خواهد داشت.

موسسه می بایست نسبت به پرداخت حقوق و مزایا نیروی غربالگر و مسئول پیگیری اقدام و اداره هیچ گونه مسئولیتی در خصوص بکارگیری نیروهای مرتبط و حق و حقوق قانونی آنها ندارد.

موسسه موظف است نسبت به تامین فضای مناسب و استاندارد بعنوان مرکز غربالگری دائمی و غیر دائمی به منظور دسترسی آسان جامعه هدف و ارائه خدمات بموقع در شهرستان های مجری طرح اقدام نماید. (این محل می بایست در داخل بیمارستان و یا در محل نزدیکی بیمارستان و یا زایشگاه باشد.)

مؤسسه می بایست نسبت به اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در مراکز دائمی و غیر دائمی تایید شده توسط اداره شهرستان یا هر مکان تایید شده توسط  کمیته استانی اقدام نماید . موسسه حق واگذاری اجرای طرح را به غیر ندارد .

موسسه می بایست نسبت به ارائه خدمات غربالگری شنوایی موالید متولد شده (زایمان های خانگی) خارج از بیمارستان بصورت سیار بخصوص در مناطق محروم و روستاها اقدام نماید.

موسسه می بایست نسبت به رعایت استانداردهای کمی و کیفی در مراحل مختلف طرح مطابق با سیاست های اتخاذ شده در هر سال توسط اداره کل بهزیستی استان اقدام نماید.

موسسه می بایست نسبت به غربال کلیه موالید و همکاری در برنامه مذکور حداقل به مدت ۶ سال با تعرفه دولتی که بصورت سالانه توسط دفتر پیشگیری از معلولیتهای معاونت توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اعلام می گردد اقدام نماید.  

موسسه موظف به استفاده صحیح و مطلوب از دستگاه غربالگری شنوایی می باشد و هزینه های نگهداری ، کالیبره سالانه و تعمیر دستگاه و سایر ملزومات جانبی به عهده موسسه مربوطه می باشد.

موسسه می بایست اهتمام کامل جهت نگهداری دستگاه غربالگری شنوایی را داشته باشد و در صورت هرگونه خرابی موسسه میبایست جهت رفع نقص دستگاه و ارسال آن به شرکت (مورد تایید اداره کل) در اسرع وقت اقدام نماید. در غیر اینصورت هیچ عذری پذیرفته نیست و موسسه موظف  به جبران خسارت و ضرر و  زیان وارده ناشی از این تاخیر خواهد بود .  

درصورت عدم رضایت از نحوه فعالیت، موسسه موظف است ظرف مدت مشخص شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان و اداره کل بهزیستی استان دستگاه غربالگری شنوایی و کلیه ملزومات را به موسسه واجدالشرایط (تایید شده از طرف اداره کل) واگذار نماید. در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام لازم بعمل خواهد آمد

موسسه حق واگذاری اجرای برنامه را به غیر ندارد .

کد خبر 24027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد