ناشنوایان بخوانند؛ ۸ نکته کاربردی برای زندگی بهتر

«ناشنوایان می‌توانند هر کاری را که مردم انجام می‌دهند، انجام دهند، به جز شنیدن» این جمله‌ای است که ناشنوایان در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.

شما برای داشتن یک زندگی شاد و سالم، باید یاد بگیرید که به جای کارهایی که نمی‌توانید، روی کارهایی که می‌توانید انجام دهید، تمرکز کنید! اگر ناشنوا هستید، به تازگی شنوایی خود را از دست داده‌اید یا در تلاش برای برگشتن به دنیای شنوایی هستید، باید بدانید که زندگی کردن در دنیای شادی که آرزویش را دارید، دشوار نیست.

۱- لیستی از آنچه می‌توانید به دست بیاورید تهیه کنید، سپس بیرون بروید و لیست خود را تصاحب کنید! زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که با غم و اندوه هدر دهیم. به یاد داشته باشید معلولیت باعث نمی‌شود شما از لذت بردن از آن سزاوارش هستید، دور بمانید.

۲- به کلیشه‌ها و افکار منفی که ممکن است در مورد معلولیت یا ناشنوایی وجود داشته باشد، پشت کنید. از فکر کردن منفی در مورد خودتان اجتناب کنید. از هر کسی که با وجود شما مانند یک فاجعه برخورد می‌کند یا شما را برای هر کاری ناتوان می‌بیند، فاصله بگیرید.

۳- از خود بپرسید آیا می‌خواهید از نظر فرهنگی ناشنوا شوید. بسیاری از ناشنوایان، ناشنوایی یا کم شنوایی خود را یک فاجعه نمی‌دانند. بودن در کنار ناشنوایان دیگری که از ناشنوایی خود راضی هستند می‌تواند به شما در بهبود دیدگاه زندگی کمک کند. ناشنوایی فرهنگی (در مقابل فقط ناشنوا بودن جسمی) به نحوه انتخاب ارتباط و نوع برخورد شما نسبت به ناشنوایی مربوط می‌شود.

۴- ناشنوایان دیگری را برای برقراری ارتباط پیدا کنید. جامعه ناشنوایان دارای یک فرهنگ غنی و شگفت‌انگیز است و عضویت در آن به شما کمک می‌کند تا خود واقعی و رویاهای شما تحقق پیدا کند. به دنبال ملاقات با ناشنوایان باشید و آنها را در اینترنت ملاقات کنید. داشتن دوستان ناشنوا به شما کمک می‌کند تا یک شبکه پشتیبانی قوی داشته باشید.

۵- مقالات و نظرات نوشته شده توسط ناشنوایان را بخوانید. آنها چگونه در زندگی سازگار شده‌اند؟ چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند؟ دانستن پاسخ‌های آنها می‌تواند به شما کمک کند.

۶- زبان اشاره را بیاموزید. دانستن زبان اشاره می‌تواند به شما کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. ارتباط با دیگران قسمت اساسی زندگی است.

۷- خیلی به خود فشار نیاورید. اگر برای شما راحت نیست، لازم نیست همه کارهایی را که افراد دارای شنوایی انجام می‌دهند، انجام دهید. شما مجبور نیستید یک کار استرس‌زا داشته باشید. راهی که افراد دیگر برای رسیدن به خوشبختی انتخاب می‌کنند، به معنای مناسب بودن همان راه برای شما نیست.

۸- یک گروه پشتیبان برای حمایت از خود داشته باشید. یک گروه پشتیبانی می‌تواند از اعضای خانواده یا نزدیک‌ترین دوستان شما تشکیل شود. به یاد داشته باشید عزیزان زیادی دارید که از شما حمایت و مراقبت می‌کنند و شما را همانگونه که دوست دارید، دوست دارند.

کد خبر 24005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد