در رسانه|۲۳ مددجوی خرمشهری از معافیت سربازی بهره‌مند شدند

خرمشهر- رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر گفت: در راستای «معافیت از خدمت سربازی برای مددجویان سازمان بهزیستی» از سال گذشته تاکنون، ۲۳ نفر از مددجویان خرمشهری از معافیت سربازی بهره‌مند شدند.

لیلا هفت‌جوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با همکاری سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی و با توجه به دارا بودن شرایط لازم و استفاده از امتیاز قانونی در راستای بهره‌مندی از «معافیت از خدمت سربازی برای مددجویان سازمان بهزیستی» از سال گذشته تاکنون، ۲۳ نفر از مددجویان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر با رعایت همه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در کمیسیون معافیت سربازی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه معافیت این افراد تأیید شده است، افزود: این نوع معافیت شامل افراد مشمولی می‌شود که وضعیت خانوادگی آنها در یکی از این حالات باشد؛ پدر یا مادر فرد مشمول، یکی از آنها به دلیل داشتن معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشند، حداقل دو نفر از اعضای خانواده (خواهر و برادر) به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشند.، همسر فرد مشمول به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد، مادر فرد مشمول همسر نداشته و تحت پوشش بهزیستی باشد، فرزند فرد مشمول به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد، یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار با گذشت بیش از یک سال از تحت حمایت قرار گرفتن در بهزیستی و فاقد غیبت باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر در پایان گفت: این اقدام به منظور حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های تحت حمایت سازمان بهزیستی ازجمله برنامه‌های مهم حمایتی در حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این خانواده‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معافیت بهزیستی یکی از انواع معافیت‌های سربازی است. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی خودشان و یا از اعضای خانواده خود به عنوان مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. معافیت ماده ۶ بهزیستی با توافق بین سازمان بهزیستی و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور حمایت از خانواده افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 23981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد