معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان

شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی در روند فعالیت مهدهای کودک داشته است

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در روند فعالیت مهدهای کودک از برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهدهای کودک در محل مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی " به صورت آنلاین " خبر داد و گفت :در حال حاضر 159 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود :اگرچه دوران قرنطینه و دورکاری  مادران شاغل پایان یافته است اما وضعیت قرمزاستان در شیوع کرونا باعث گردیده تا بخشی از والدین هنوز با وجود سختی و مشکلات پیش روی خود از حضور کودکان در مهد های کودک امتناع کنند .

وی از ادامه روند فعایت های آموزشی جهت ارتقا سطح دانش مربیان و مدیران مهدهای کودک در این ایام خبر داد و گفت : برگزاری دوره آموزشی مدیران جهت برنامه ریزی در اعمال مدیریت سیستمی و یکپارچه بر کارکردهای مهدهای کودک و پرهیز از انحرافات و آشفتگی ناشی از فقدان برنامه  بوده است .

حسینی خاطر نشان کرد :دوره مدیریت کاربردی مهدهای کودک با اهدافی چون : افزایش احتمال رسیدن به انتظارات کمی و کیفی خدمات مهد کودک از طریق تنظیم فعالیت ، آماده سازی بسته های تربیتی و آموزش مهدکودک برای اعمال نظرات و کنترل بر جریان امور و فعالیت های پیش بینی شده ، ایجادمجموعه ای از تغییرات در اندیشه و رفتار خدمت گیرندگان مهد کودک ( کودکان و والدین ) بصورت یک روزه برگزار گردید .

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و مدیریت بر عملکرد مربیان ، کودکان و والدین آنها نیازمند مجموعه ای از مهارتهادر سطوح مطالعه ، اندیشیدن ، ایده یابی ، مهندسی فکر ، سازمان دهی رهبری هماهنگ و دانش نظری مربوط است ، تصریح کرد : ضروری است کلیه مدیران مهدهای کودک  اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و به تدریج این مهارتها و توانمندی ها را در خود ایجاد و تقویت کنند .

حسینی افزود :تعطیلی اجباری مهدهای کودک با توجه به شرایط خاص جامعه در مقابله با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه آغاز شده که خسارت مالی بسیاری به صاحبان مهدهای کودک تحمیل کرده است .

کد خبر 23959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد