خدمات‌رسانی به ۱۹۰ سالمند در مرکز سالمندان سنندج

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از خدمات‌رسانی به ۱۹۰ سالمند در دو مرکز سالمندان سنندج خبر داد و گفت: درحال حاضر سه مرکز سالمندان در شهرهای سقز و سنندج فعال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان صباح قریشی اظهار کرد: سه مرکز سالمندان در دو شهرستان سقز و سنندج فعال است که از این تعداد دو مرکز در سنندج قرار دارد که به ۱۹۰ سالمند ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۲۰۹ نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند و خدمات مختلف دریافت می‌کنند، افزود: ۳ هزار و ۵۱ نفر از سالمندان زیرپوشش بهزیستی استان زن و ۴ هزار و ۱۵۸ نفر نیز مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان بیان کرد: ۳ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در دو شهرستان سنندج و سقز فعالیت دارد که در مرکز حمایتی سالمندان سنندج نیز ۱۰ نفر سالمند و در مراکز روزانه هم ۵۰ سالمند خدمات مختلف این سازمان را دریافت می‌کنند.

قریشی از فعالیت چهار بنیاد فرزانگان در استان خبر داد و بیان کرد: این بنیادها ۳ روز در هفته سالمندان بازنشسته زیرپوشش را تحت آموزش‌های مختلفی مانند قرآن، دف‌نوازی و موارد دیگری قرار می‌دهند.

وی همچنین از اجرای طرح توانمندسازی روحی و روانی از اواخر سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای عملکرد جسمی، روانشناختی و اجتماعی سالمندان در استان اجرا شده است که تاکنون نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای قطع این ویروس و حفظ سلامتی سالمندان عزیز بیشتر برنامه‌های بنیادها در حال حاضر از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

کد خبر 23950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد