توانمندسازی مددجویان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات

تفاهم نامه ای فی مابین اداره کل بهزیستی استان سمنان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  تفاهم نامه ای با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ، حبیب الله مسعودی راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و  سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان منعقد شد.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (علیه السلام) در گفتگو با روابط عمومی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را توسعه اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق مشاغل خانگی و حمایت ازکسب و کارهای نوین و با هدف فرهنگ سازی، ارتقا آگاهی و افزایش مهارت‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی دانست و افزود: با  استفاده از امکانات و ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات بستری مناسب به منظور بازاریابی محصولات مددجویان و اقشار آسیب پذیر ایجاد می شود و از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و بسترهای ارتباطی و مخابراتی استان و زیر ساخت‌های تجارت الکترونیک در راستای توسعه کارآفرینی و گسترش بازار محصولات و خدمات  مددجویان تحت پوشش بهزیستی بهره گیری می شود.

مدیر کل در ادامه از بیش از ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی سخن گفت و ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ معلول شناسایی شده در سطح استان تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند و از مهم ترین مسأله و نیاز این قشر از جامعه هدف اشتغال و توانمندی این عزیزان است.

ایزدپور گفت:در دنیای الکترونیک و دهکده جهانی اداره کل بهزیستی استان نیز در تلاش است که در جهت توانمندی و ارتقا و افزایش آگاهی مددجویان قدم های موثری بردارد و تاسیس مراکز مثبت زندگی که تمام فعالیت و خدمات آن مبتنی بر الکترونیک است از نمونه فعالیتهای بارز در این خصوص است.

ایزدپور بیان داشت: در راستای توانمند سازی مددجویان هدف این است که از طریق توسعه بازارهای محصولات و تولیدات ایشان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاریهای فی ما بین توسعه و افزایش یابد .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن اشاره به شرایط جامعه امروز و بحران کرونا که شاهد کاهش فضاهای اجتماعی هستیم فضای الکترونیک و وجود بازارالکترونیکی فروش محصولات بیشتر محسوس است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه گفت:از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری در برگزاری برنامه‌های آموزشی و همایش جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف و برقراری ارتباط موثر و مستمر بین مددجویان با شرکتهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد.

ایزدپور سپس بیان داشت: تمام تلاش بر این است که در زمان دوساله این تفاهم نامه با شناسایی و معرفی کارگاههای تولیدی محصولات و مصنوعات طرح فروش اینترنتی محصولات تولیدی مددجویان تحت پوشش توسط کارشناسان استان به کارشناسان اشتغال شهرستان‌های تابعه به جامعه هدف (تولید کنندگان) توجیه شود و با برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کارهای اینترنتی به جامعه هدف توسط مربیان مجرب شاهد موفقیت و توانمندی جامعه هدف در عصر الکترونیک باشیم.

کد خبر 23942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد