در رسانه| مدیرکل بهزیستی: زنگ خطر سالمندی در ایلام به صدا درآمد

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است و این استان به سمت پیر شدن می رود.

زهرا همتی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی سالمندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون نرخ جمعیت سالمندی در این استان ۸.۵ درصد است که در سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگرچه نرخ جمعیت سالمندی در ایلام نسبت به میانگین کشوری با ۹ درصد، پایین تر است ولی این استان به سمت پیر شدن پیش می رود و زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است.

وی بیان کرد: با توجه به این روند جمعیت باید زیرساخت های مناسب برای سالمندان آینده کشور ایجاد و امکانات متناسب با این افراد در استان فراهم شود.

۸۱ درصد سالمندان مستقل زندگی می کنند

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه به طور معمول ۸۱ درصد سالمندان به صورت مستقل زندگی می کنند، ۱۳درصد این افراد نیازمند کمک بوده و پنج درصد وابسته به دیگران هستند، ادامه داد: در استان ایلام ۶۵ سالمند در خانه های سالمندان نگهداری می شوند.

وی اظهار کرد: خانه بهترین، مهمترین و امن ترین مکان برای نگهداری سالمندان است و عمده سالمندان این استان در نزد خانواده هایشان نگهداری می شوند.

وی تفکیک جنسیتی خانه های سالمندان در استان را یکی از مهمترین مشکلات سالمندان در این مراکز عنوان کرد و گفت: در این مراکز امکان نگهداری زن و شوهر سالمند در کنار یکدیگر وجود ندارد.

برخورداری سه هزار و ۵۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی ایلام

وی با ذکر اینکه از مجموع ۴۹ هزار سالمند استان سه هزار و ۵۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی برخوردارند، افزود: از این شمار حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی مستمر بگیر و مابقی نیز بصورت موردی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

وی به طرح ویزیت در منزل سالمندان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که ۳۳۴ نفر از سالمندان زیر پوشش قرار دارند خدمات درمانی مورد نیاز به سالمندان در منزل به آنها ارایه می شود.

۱۰ مهرماه روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است.

پایان/
کد خبر 23930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد