بیش از ۴۵۰۰ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند

بیش از ۴۵۰۰ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که از این تعداد۱۸۹۲ نفر زن و ۲۶۸۴ نفر مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم تجلیل از نمایندگان جامعه ناشنوایان استان به مناسبت روز جهانی ناشنوایان گفت: امسال روز جهانی ناشنوایان ۳۰ سپتامبر مصادف با ۹ مهرماه با شعار "تایید مجدّد حقوق ناشنوایان" در نظر گرفته  شده است.

 علی محمد عطابخش گفت: در نظر گرفتن روزهای جهانی و ملی به منظور توجه عموم جامعه به موضوعات و مشکلات اقشار خاص و تلاش برای حل آن است.

وی در خصوص خدمات بهزیستی به ناشنوایان گفت: توانمندسازی جامعه هدف بویژه ناشنوایان رسالت بهزیستی است.

وی ارائه خدمات توانبخشی و کم توانبخشی از قبیل تعمیر و تأمین سمعک، کاشت حلزون، کمک هزینه تحصیلی و... را از جمله خدمات بهزیستی به ناشنوایان ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد عدم وجود رابط ناشنوایان در ادارات و دستگاه های دولتی را یکی از مشکلات ناشنوایان دانست و اظهار داشت: بسیاری از ناشنوایان برای انجام امور اداری خود با مشکلات عدیده ای برای برقراری ارتباط مواجه اند و آموزش زبان اشاره در ادارات یک امر ضروری است.

وی حضور رابط ناشنوایان در برنامه های صدا و سیما را یادآور شد و گفت: این اقدام با همکاری صدا و سیما، بهزیستی و شورای شهر یزد صورت گرفته است و در حال حاضر رابط ناشنوایان در برنامه های شبکه یزد حضور دارند.

علی محمد عطابخش با اشاره به راه اندازی بخش مشاوره ناشنوایان در استان گفت: با راه اندازی این بخش ناشنوایان و خانواده های آنها می توانند خدمات مشاوره خانوادگی، تحصیلی و تربیتی در روزهای دوشنبه دریافت کنند.

وی همچنین از نشست صمیمی اعضا و نمایندگان کانون ناشنوایان استان یزد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با کشور خبر داد و گفت: در این نشست نمایندگان ناشنوایان به طرح موضوعات و مشکلات ناشنوایان می پردازند.

کد خبر 23918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد