شرکت افراد دارای معلولیت در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

مدیرکل بهزیستی استان یزد با تاکید بر سهمیه 3درصدی استخدام افراد دارای معلولیت خواستار شرکت آنها در آزمون استخدامی بهزیستی و سایر دستگاههای اجرایی شد.

علی محمد عطابخش با بیان اینکه در این آزمون فراگیر مشترک، 38 هزار ظرفیت استخدامی مربوط به 26 دستگاه اجرایی اعلام شده است، گفت:  3 درصد این پست های در نظر گرفته شده به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده که این سهمیه از سایر سهمیه های استخدامی مجزا شده است.

وی از استخدام 596 نفر در این آزمون توسط بهزیستی در سراسر کشور خبر داد و گفت: از میزان 17 نفر در بهزیستی استان یزد استخدام می شوند که 3درصد این سهمیه ویژه افراد دارای معلولیت است.

عطابخش از افراد دارای معلولیت خواست همانند دیگر شهروندان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور نسبت به ثبت نام خود در این آزمون فراگیر تا پایان روز شنبه 29 شهریور ماه اقدام نمایند.

وی با اشاره به ماده 15 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: براساس این قانون، دولت مکلف است که حداقل 3 درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه های دولتی و عمومی مثل وزارتخانه‌ها، سازمان ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: بر اساس این ماده قانونی بالاترین مسئول دستگاه اجرایی نهادهای عمومی غیردولتی یعنی شهرداری ها و بانک ها نیز مکلف به اجرای دقیق این ماده هستند.

وی در خصوص عدم اجرای این ماده قانونی گفت: بر اساس قانون، متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی صلاح به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه 5 تا 8 موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی، همچنین انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام یا محرومیت از پست های حساس مدیریتی یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می شوند.

وی افزود: از سال 98 و بعد از تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری با همکاری سازمان اداری و استخدامی این قانون پیاده شده و در آزمون های استخدامی مدنظر قرار گرفته است.

عطابخش با بیان اینکه هیچ یک از سهمیه های در نظر گرفته شده قابل تخصیص به سایر داوطلبان نیست، یادآور شد: حتی اگر هیچ یک از افراد دارای معلولیت شرکت کننده در این آزمون موفق به کسب سهیمه تعیین شده نشوند این سهمیه برای آزمون های بعدی محفوظ می ماند.

وی تاکید کرد: اگر افراد دارای معلولیت بخواهند مازاد بر سهمیه استخدامی استفاده کنند هم می‌توانند از طریق رقابت با سایر داوطلبان اقدام کنند.

هشتیمن آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  به صورت فراگیر در هفته دوم آبان ماه برگزار می شود، فرصت ثبت نام در این آزمون استخدامی از روز پنج شنبه 20 شهریورماه آغاز و تا روز شنبه 29 شهریور ماه ادامه دارد. 

کد خبر 23917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد