نیاز اجتماعی و روانی مهمترین نیاز قشر سالمندی

همزمان با سالروز گرامی داشت سالروز جهانی سالمند دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با حضور در برنامه تلویزیونی (تزه گون) شبکه استانی سبلان از برنامه ها و اهداف سازمان برای تکریم و منزلت سالمندان در سطح استان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به شعار امسال سازمان بهزیستی کشور و شورای سالمندان که کرونا، فرصتی برای تغییر نگرش به سالمندان عنوان شده است گفت : اصلی ترین نیاز روانی اجتماعی انسانها این است که همواره در کنار هم باشند و هیچ شرایطی منجر به ایجاد فاصله و جدایی بین آنها نشود و والدین و سالخوردگان از آرامش روحی و روانی سالم تری بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان این مطلب که امسال با توجه به بیماری کووید ۱۹ و همه گیری این ویروس پویش احوال پرسی غیر حضوری برای دیدار با سالمندان در نظر گرفته شده است گفت : امید واریم با اجرای این پویش که از طریق تلفنی، استفاده از فضای مجازی و غیر حضوری خواهد بود بتوانیم در حفظ رابطه ها و حذف زنجیره کرونا از این طریق موثر واقع شویم 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به حمایت های دستگاههای اجرایی در یاری رسانی به اقشار سالمند در سطح استان اشاره کرد و گفت : بحث سالمندی و رفع نیازهای این عزیزان وظیفه یک دستگاه و یا نهاد خاص نیست بلکه مطالبه اصلی آن از دستگهاهای عضوی است که از طریق شورای ملی سالمندان تعیین و مشخص شده است تا خدمات حمایتی به نحو مطلوب در اختیار این سالمندان قرار گیرد.

ستاری با اظهار این مطلب که نرخ جمعیت سالمندان در حال افزایش می باشد خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه افزایش جمعیت سالمندی در سطح جامعه نگران کننده است بنابراین لام است مسئولان امر به این قضیه اهمیت بیشتری قائل شده و برنامه های خاصی را برای دسترسی به امکانات و فضاهای شهری در نظر بگیرند.

وی بزرگترین و مهترین نیازهای این افراد را نیازهای اجتماعی و روانی برشمرد و گفت : سالم پیر شدن و مرکز زدایی از جمله برنامه ها و سیاست هایی است که بطور جد از سوی متولیان امر دنبال می شود تا فرزندان سالمندان را در کنار خانواده های خود تکریم کنند.

این مسئول تعداد مراکز روزانه حمایت از سالمندان در سطح استان را ۴ مرکز عنوان کرد و گفت : امیدواریم با گسترش مراکز حمایتی روزانه که خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، علمی، تفریحی و ... را ارائه می نماید از تعداد مراکز شبانه روزی کاسته شود و این امکان زمانی تحقق می یابد که همه دستگاهها در کنار هم به تعهدات و وظیفه خود عامل باشند.

کد خبر 23838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد