برگزاری کمیته مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری در شهرستان زرین دشت

ادارات و بانکها در مناسب سازی اماکن خود  برای معلولان سستی به خرج میدهند

برگزاری کمیته مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری در شهرستان زرین دشت 
دومین کمیته مناسب سازی شهرستان با حضور معاون فرماندار ،رئیس اداره بهزیستی و دیگر اعضا درمحل شهرداری برگزار گردید 
دراین جلسه رییس اداره بهزیستی عنوان کرد :
ادارات و بانکها در مناسب سازی اماکن خود  برای معلولان سستی به خرج میدهند
 با اعلام مطلب فوق گفت : با توجه به بالا بودن آمار معلولیت در شهرستان در ساخت معابر و اماکن عمومی اصول مناسب سازی ویژه معلولین و جانبازان مورد توجه قرار نمی گیرد با اینکه کارهایی انجام شده ولی به هیچ وجه کافی نیست.

آرزو شکوهیان نژاد  ادامه داد:  متاسفانه مسئولین ادارات وبانکها  در مورد مناسب سازی که باید  احساس مسوولیت  داشته باشند را ندارند  وی افزود : مسئولین بانکها از مناسب سازی بانک مربوطه با شانه خالی کردن از اجرای رمپ ، بالابر برای استفاده معلولان از خدمات بانکی سرباز میزنند در حالیکه طبق قانون موظف به اجرای دستور العمل های کمیته مناسب سازی محیط هستند. 

وی گفت: یکی از عمده ترین مشکلات معلولان زرین دشتی ناتوانی در استفاده از عابربانک ها و دسترسی به بانک ها است و با اینکه از بانک ها  خواسته شده نسبت به رفع این مشکل مناسب سازی را انجام دهند اما هنوز  اقدام درستی  صورت نگرفته است.

شکوهیان نژاد افزود: ممکن است اقداماتی در حوزه های مختلف مناسب سازی  در ورودی ادارات صورت گرفته باشد ولی خیلی مشهود نیست و معلولان هم رضایت کافی از این وضعیت را ندارند.

رییس اداره بهزیستی زرین دشت  اظهارداشت: موضوع مناسب سازی در زرین دشت  چند سالیست  که در این شهرستان آغاز گردیده تا بتوان مبلمان شهری را به گونه تغییر  و یا طراحی کرد تا معلولان امکان استفاده مناسب را داشته باشند.

وی بیان کرد:  متاسفانه تا به امروز شهرداری اقدامی در جهت مناسب سازی معابر شهری انجام نداده  است  اما امید میرود از این پس با نگاهی نو نسبت به مناسب سازی معابر شهری،  مشکلات حوزه  معلولان هم مرتفع گردد. شکوهیان نژاد ادامه داد :  رسیدن به وضعیت مناسب در حوزه مناسب سازی معابر شهری مستلزم همکاری همه  ادارات ،نهادها و بانکها است. 

شکوهیان نژاد  با انتقاد از شیوه تعبیه برخی رمپ ها گفت: برخی ادارات رمپ هایی را ایجاد کرده اند اما از چنان شیبی برخوردار هستند که عملا امکان استفاده از آنها وجود ندارد .رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت در بخش دیگری از سخنان خود  اضافه کرد :در قانون جدید، مناسب سازی محیط برای تمامی اقشار جامعه  مطرح شده که در قالب طرح شهید رجایی چک لیست هایی در این زمینه برای ادارات مختلف ارسال و بر اساس آیتم ها فضا سازی مناسب محیط  برای اقشار مختلف خصوصا معلولین ارزیابی میگردد.

کد خبر 23814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد