بوشهر |معاون عمرانی استاندار بوشهر : تغییر نگاه و بهینه سازی مسیر حرکت در بهزیستی دیده می شود

بوشهر |جلسه شورای مناسب سازی استان بوشهربه ریاست مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و با حضور علی پولادی ریشهری مدیر کل بهزیستی و دبیر شورا ، مدیران کل و نمایندگان ادارت استان در استانداری بوشهر برگزار شد .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در شورای مناسب سازی استان گفت : کار را باید به کاردان سپرد،  به عنوان یک مسئول و نظاره گر تغییر نگاه و بهینه سازی مسیر حرکت را در بهزیستی به وضوح می بینم و همچنین برنامه های دلسوزانه  ای که مدیر کل بهزیستی ایجاد  کرده نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مردم شهر و جامعه معلولان می باشد .

مهرداد ستوده در خصوص نوع نگاه نسبت به معلولان افزود : افراد دارای معلولیت ناخواسته دچار این مشکل شده اند و ما باید برای این افراد برنامه ریزی های  لازم را انجام دهیم  و به جای نگاه ترحم آمیز به این جامعه بیاییم برای آنان اقدام  مفید انجام دهیم و این وظیفه  ما است که برای آنان حرکتی انجام دهیم .

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: بهترین بستر برای تغییر نوع نگاه به معلولین آموزش و پرورش می باشد و در این زمینه باید فرهنگ سازی کرد و آموزشهایی را به خصوص به خانواده ها داد تا نگاهها نسبت به جامع معلولین  در جایگاه خود قرار گیرد . 

همچنین علی پولادی ریشهری مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در خصوص مناسب سازی گفت :  ما باید شرایط را برای مناسب سازی فراهم کنیم  و این شرایط مستلزم  رویکردی چند وجهی می باشد که همکاری تمامی بخشها و دستگاههای دولتی  و غیر دولتی را در این زمینه می طلبد و مناسب سازی  تنها یک کار فیزیکی و  محیلی نیست بلکه  افزایش  اعتماد به نفس و امید آفرینی  افراد جامعه است  و وقتی این قضیه در خصوص معلولان و سالمندان رعایت نشود یکسری آسیبها و مشکلاتی را بوجود  می آورد که جامعه بعدا باید هزینه بیشتری در قبال عدم توجه به  آن  بپردارد.

در ادامه  مهندس  موسی موسوی  مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی  استانداری بوشهر افزود : نظارت کارشناسان در زمینه مناسب سازی پیاده رو ها به صورت مستمر می باشد و شرایط کنونی نسبت به سالهای گذشته تغییر رو به مثبت داشته و 90 در صد از شهرداری ها در سطح استان در انجام پیاده رو ها مسیر عبور نابینایان را پیش بینی می کنند .

همچنین مژگان آل بهبهانی کارشناس مناسب سازی بهزیستی و دبیر شورای سالمندان استان گفت :در زمینه مناسب سازی ارزیابی لازم از دستگاههای دولتی در سراسر استان توسط کارشناسان ادارت بهزیستی صورت گرفته است و در سال گذشته استان بوشهر در جشنواره شهید رجایی در زمینه مناسب سازی رتبه نهم را کسب کرد .

در پایان مسعود نوری صادقی رییس هیئت مدیره انجمن معلولین بوشهر پیشنهادات خود را در زمینه مناسب سازی اینگونه عنوان کرد : کمبود  تعداد رمپهای رد طول کنار ساحل ، عدم درج تابلوی راهنما ی عبور معلولین و نبود خط کشی قسمتی از خیابانهای مهم ویژه عبور معلولان از جمله مشکلات شهر می باشد .

کد خبر 2379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد