مصاحبه رادیویی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت روز ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی امروز ۹ مهرماه به مناسبت گرامیداشت روز ناشنوایان با مرکز رادیوی استانی آذربایجان غربی طی مصاحبه‌ای به برنامه ها و خدمات ارائه شده به ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی استان اشاره کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور امروز ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان با اشاره به شعار تعیین حقوق ناشنوایان تصریح کرد: از ۵۹ هزار و ۲۵۶ معلولان تحت پوشش بهزیستی استان ۶۶۹۶ نفر،یعنی ۱۱ درصد از معلولان را ناشنوایان تشکیل می دهد.  

وی ادامه داد: ۳هزار و ۷۸۸ نفر ناشنوا نیز مستمری بگیر این سازمان هستند.  

فریور با اشاره به خدمات ویژه بهزیستی استان به ناشنوایان افزود: ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی به خانواده‌ها و کودکان ناشنوا و کمک به تهیه وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک و کاشت حلزون از جمله اقدامات بهزیستی استان است. 

 مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در ۸ مرکز آموزشی ۳۱۵ ناشنوا از خدمات آموزشی این واحدها بهره‌مند هستند. وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بهزیستی پیشگیری از بروز معلولیت است از استقرار تیم‌های شنوایی سنجی در زایشگاهها در راستای شناسایی مشکلات احتمالی نوزازان خبرداد و گفت: در این راستا ۹۹.۸۱ درصد از نوزادان از اولین روزهای تولد شنوایی سنجی می‌شود و در صورت وجود مشکل به مراکز مرتبط برای رفع ارجاع داده می‌شود. 

 وی در ادامه با اشاره به آموزش ها در ایام کرونا تصریح کرد: با شروع کرونا مراکز حرفه‌آموزی و آموزشی معلولان تعطیل شد که در این راستا به منظور جلوگیری از عقب ماندن فرایند آموزش، این خدمات آموزشی در فضای مجازی دنبال می‌شود.

کد خبر 23780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد