در رسانه| ۷۵درصد اینها هم می‌توانستند بشنوند اگر...

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه شنوایی عمده ترین و شایع ترین علت معلولیت در بدو تولد است، گفت: ۷۵درصد این نوع معلولیت قابل پیشگیری است.

«زهرا همتی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته ۵۰ درصد علت معلولیت های شنوایی عوامل ژنتیکی، ۲۵درصد بیماری های حین بارداری و ۲۵ درصد عوامل ناشناخته بوده که با این حساب با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و بارداری و حین بارداری، ۷۵درصد معلولیت های شنوایی قابل پیشگیری است.


وی با بیان اینکه از مجموع ۱۴۶۰۸ فرد دارای معلولیت استان ۲۲۵۳ نفر دارای معلولیت شنوایی هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۵۲ نفر مرد و ۱۰۰۱ نفر نیز زن هستند و ناشنوایی با میزان ۱۵.۴۲ درصد شایع ترین نوع معلولیت بدو تولد در این استان است.


به گفته وی، در صورتیکه ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود با درمان به موقع می تواند به مهارت های گفتاری متناسب با کودکان طبیعی دست یابد.


مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین به فعالیت مرکز خانواده کودک کم شنوا در این استان اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که فرزندان آنها دارای ناهنجاری شنوایی است با مراجعه به این مرکز و انجام تربیت شنیداری و گفتار درمانی امکان درمان کودکانشان وجود دارد.


وی ارائه سمعک، حمایت مالی برای کاشت حلزون، برقراری مستمری، حمایت هالی مالی، درمانی، معیشت و تحصیلی را از جمله مهمترین حمایتهای بهزیستی از افراد با معلولیت شنوایی اعلام کرد.
انتهای پیام

کد خبر 23755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد