نشست صمیمانه مدیر کل بهزیستی قم با جمعی از ناشنوایان

همزمان با هفته ناشنوایان و به منظور بررسی مشکلات و مطالبات ناشنوایان استان جمعی از ناشنوایان قم با مدیرکل بهزیستی دیدار کردند.

همزمان با هفته ناشنوایان و به منظور بررسی مشکلات و مطالبات ناشنوایان استان جمعی از ناشنوایان قم با مدیرکل بهزیستی دیدار کردند.

در جریان این نشست صمیمانه که مقدمخواه معاون نوانبخشی و علیمرادی مسول دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی استان نیز حضور داشتند دکتر پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به شعار امسال هفته ناشنوایان « تائید مجددا حقوق ناشنوایان» اشاره ای گذرا به برنامه و خدمات های بهزیستی استان قم در خصوص غربالگری نوزادان و پیشگیری از بروز ناشنوائی از بدو تولد ، پرداخت هزینه های کاشت حلزون و همچنین تامین لوازم توانبخشی اعم از سمعک و باطری سمعک و خدمات دانشجوئی و ایجاد اشتغال و... افزود 4400 ناشنوا و کم شنوا در استان از خدمات مستمر و موردی بهزیستی استفاده می کنند و ما با تائید مطالبات به حق قانونی ناشنوایان پیگیر تحقق این مطالبات از طریق سازمان بهزیستی کشور ، دولت و مجلس هستیم .

مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشریح قوانین و دستورالعملهای ابلاغی بهزیستی کشور در خصوص خدمت رسانی به ناشنوایان ، تحقق مطالبات را پیگیری مطالبات قانونی از مجاری قانونی برشمرد و افزود خواسته های متفرقه و شخصی و پراکنده قابل تحقق نیست و سازمان فراتر از مقررات امکان پیگیری موضوعی را ندارد .

در این دیدار ناشنوایان استان برخی مطالبات خود همچون برقراری مستمری ، بیمه ، کمکهای موردی و در نهایت ساماندهی کانون ناشنوایان را مطرح کردند و خواستار توجه بیشتر دولت و بهزیستی به مشکلات ناشنوایان خصوصا در زمینه اشتغال و بیمه شدند .

در ادامه این نشست معاون توانبخشی بهزیستی قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت مستمری ،کمک های موردی و تسهیلات اشتغال به ناشنوایان در خصوص کانون ناشنوایان هم خاطرنشان کرد اختلاف و دودستگی سالهاست در بین این قشر شریف موجب نارضایتی است ، بهزیستی در چهارچوب مقررات همکاری لازم را خواهد داشت و ضروری است خود ناشنوایان هم با انتخاب افراد مورد قبول خود نسبت به تعیین نمایندگانی دلسوز و فعال جهت فعالیت در کانون ناشنوایان اقدام نمایند.

مسول دفتر حقوقی بهزیستی قم هم در این نشست راهکارهای برگزاری انتخابات کانون ناشنوایان و رفع اختلافات را توضیح دادند.

لازم به ذکر است جمعی از ناشنوایان استان قبل از این دیدار قصد تجمع در اداراه کل بهزیستی را داشتند که با برگزاری این نشست و رفع ابهامات موضوع منتفی شد.

کد خبر 23741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد