در رسانه| ۸/۵درصد از جمعیت استان ایلام سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: ۸/۵ درصد از جمعیت استان ایلام، سالمند هستند.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: مطابق سرشماری سال ۹۵ میانگین سنی در ایلام  ۳٠/۷ درصد است که از لحاظ میانگین سنی   ایلام، شانزدهمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۹ هزار نفر سالمند در ایلام  زندگی می‌کنند، افزود: حدود ۸/۵ درصد جمعیت این استان، سالمند هستند؛ ۸۱ درصد سالمندان در کشور مستقل زندگی می‌کنند، ۱۳ درصد نیازمند کمک و ۵ درصد وابسته به دیگران هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در ۲ مرکز نگهداری سالمندان شهرهای ایلام و ایوان به صورت شبانه روزی ۶۵ سالمند نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز به صورت خصوصی فعالیت دارند، ادامه داد: بهزیستی بابت نگهداری هر سالمند به این مراکز بیش از ۹ میلیون ریال به عنوان یارانه ماهیانه، پرداخت می‌کند.

همتی تصریح کرد: در این استان ۳ هزار و ۵٠٠ سالمند مددجو تحت حمایت بهزیستی وجود دارد که بیش از نیمی از آن مستمری بگیر این سازمان هستند.

وی در ادامه  به فعال بودن ۴ مرکز ویزیت سالمندان در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۱۶۸ نفر از سالمندان توسط  تیم آموزش دیده مراقبین مورد ویزیت‌های مستمر قرار دارند، همچنین تیم توانبخشی مراکز ویزیت در منزل با حضور مستمر در منزل به ۳۳۴ سالمند خدمات درمانی و بهداشتی مورد نیاز ارائه می‌دهند.

همتی گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز( سی بی آر)  به منظور شناسایی و ارایه خدمات در روستاها با پوشش صد در صدی به معلولین و سالمندان و یک مرکز  بنیاد فرزانگان با هدف ارایه خدمات آموزشی، رفاهی، تفریحی، سیاحتی، مذهبی  در حال فعالیت است

گفتنی است؛ ۵ تا ۱۱ مهرماه به عنوان هفته سالمند نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 23734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد