در رسانه| بهره مندی ۲۰۵۰  نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک/فرزندخواندگی امین موقت موفقتر عمل کرده است

مدیر کل بهزستی استان همدان با اشاره به بهره مندی ۲۰۵۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک و فرزندخواندگی امین موقت، ‌از مداخله اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی استان و خدمات پیشگیری تنبلی چشم و ... سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ‌ حمید رضا الوند، ‌ مدیر کل بهزستی استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به بهره مندی ۲۰۵۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک و فرزندخواندگی امین موقت، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۲، هزارو ۸۲۰ کودک در روستا مهد از برنامه یک وعده غذایی گرم بهره مند شدند و این وعده غذا تنها بهانه ای است که بتوان صدک قد و وزن کودکانی که در سن رشد ۶-۳ قرار دارند را ارتقا بخشید.
بر اساس غربالگری تن سنجی که توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شد این صدک به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.
وی از پرداخت بخشی از شهریه روستامهدها برای سه دهک پایین خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۳ تعداد وعده غذای گرم ارائه شده در روستا مهدها ۱۸۲۰ نفر، در سال ۱۳۹۴، هزار و ۶۵۰ نفر، سال ۱۳۹۵، دو هزار و ۷۸۰ نفر، سال ۱۳۹۶ سه هزار و ۹۵۰ نفر سال ۱۳۹۷، سه هزار و ۷۱۸ نفر و سال ۱۳۹۸ سه هزار نفر بوده است و دلیل کاهش آن در این سال شویع کروناو حذف یک وعده غذای گرم بوده است. هزینه این وعده غذا برای هر نفر روز ۳۷۵۰ تومان است.
در فرزندخواندگی، امین موقت با رشد بیشتری همراه بوده استمدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به وضعیت فرزندخواندگی در استان همدان و تاثیرات عوامل مختلف بر این امر، عنوان کرد: در حوزه فرزند خواندگی در سال ۱۳۹۸، ۱۶ نفر از بچه های مقیم شیرخوارگاه ه به فرزندخواندکی و امین موقت سپرده شدند.
الوند افزود: با توجه به تبلیغات و نشر آگاهی که از سوی سازمان اتفاق افتاده است این است که دیگر خانواده ها کودک را شش دانگ در اختیار نمی گیرند و بلکه در پی به امین موقت گرفتن آن هستند.
در سال ۱۳۹۷نیز سی وسه فرزند صورت امین به خانواده ها سپرده شدند و تعداد امین موقت و فرزندخواندگی تابع قاعده کلی و اصول منظی نیست بلکه به دلایل مختلفی بستگی دارد.
بیش از ۳۹ هزار مداخله اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی استان همدانوی با اشاره به اهمییت اورژانس اجتماعی و میزان مداخلات اتفاق افتاده از سوی بهزیستی استان، گفت: اگر اورژانس اجتماعی وجود نداشته باشد شاهد آسیب های اجتماعی بسیاری در سطح جامعه به شکل های مختلف خواهیم بود.
خط تلفن ۱۲۳ یا خدمات اورژانس اجتماعی سیار در این زمینه وجود دارد و در مرکز مداخله در بحران ۳۹ هزار و ۸۸۷ مداخله اتفاق افتادده است. از سال ۹۲ تا به امروزنیز بیش از ۱۵۱ هزار مداخله تخصصی اتفاق افتاده است.
بیش از ۱۵ هزار مداخله در پایگاه های خدمات اجتماعی در سال ۱۳۹۸الوند افزود: در پایگاه های خدمات اجتماعی در سال ۱۳۹۸، بیش از پانزده هزار مداخله انجام شده است و از سال ۹۲ تا به امروز نیز بیش از ۷۲ هزار مداخله در پایگاه های خدمات اجتماعی توسط مددکاران وروانشناسان بهزیست در مناطق حاشیه و آسیب خیز اتفاق افتاده است.
بهره مندی بیش از ۴۵ هزار کودک از خدمات پیشگیری تنبلی چشم در سال ۱۳۹۸وی در ارتباط با ارائه خدمات تنبلی چشم برای کودکان ۳-۶ سال عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲-۱۳۹۸ بیش از ۳۸۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال از خدمات پیشگیری از تنبلی چشم بهره مند شده اند و در سال ۱۳۹۲ بیش از ۵۱ هزار نفر، ۹۳ بیش از ۵۴ هزار نفر و در سال ۱۳۹۴ بیش از ۵۵ هزار نفر و ... در سال ۱۳۹۸ نیز بیش از ۴۵ هزار نفراز این خدمات استفاده کرده اند.
وی با اشاره به خدمات غربالگری شنوایی بهزیستی استان همدان، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۲ هزار نفر از کودکان بین ۳-۸ سال و از سال ۹۲ تا ۹۸ نیز بیش از ۱۵۰ هزار نفر از کودکان ۳-۸ از این خدمت بهره برده اند.
بهره مندی ۲۰۵۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیکالوند با اشاره به خدمات مشاوره ای ژنتیک در بهزیستی استان همدان، گفت: در سال ۱۳۹۸، بیش از دو هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک استفاده کرده اند و دراین میان ۲۵۸ نفر نیز از کمک هزینه ۱-۱۰ میلیون تومان در این زمینه بهره برده اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۱ هزار نفر با ۱۴۸۰ تماس گرفته اند، عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته که با شیوع کرونا ویروس مواجه شدیم یک شیفت به این مرکز اضافه شد و اکنون از ۸ صبح تا ۱۲ شب فعال است.
از اسفند ماه سال گذشته تعداد تماس های گرفته شده ۵۵۰۰ نفر بوده است و ظرف یک ماه ۵۰۰ نفرنیز در دریافت داده های مرتبط به کرونا و تعرضاتی که برای خانواده های آن ها بعد از خانه نشینی به وجود آمده بود، خدمت دریافت کرده اند.
الوند با اشاره به بهره مندی ۲۰۵۰ نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک گفت: در سال ۱۳۹۸، بیش از دو هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهره برده اند

کد خبر 23733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد