در رسانه| برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در ملایر تا ۱۴ مهر ماه ادامه دارد

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ملایر خبر داد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در ملایر تا ۱۴ مهر ماه ادامه دارد

«سید رضا حسینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله در راستای شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ سال اجرا می‌شود که در این برنامه کودکان مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت داشتن مشکل درمان می‌شوند.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ملایر با بیان اینکه اجرای برنامه تنبلی چشم در شهرستان ملایر از ابتدای تیر ماه امسال شروع شده افزود: این برنامه تا ۱۴ مهر ماه در مرکز ثابت بهنام ملایر، واقع در خیابان شهدا، نبش کوچه سالاری که زیر نظر بهزیستی قرار دارد در حال انجام است
وی با تاکید بر اینکه خانواده‌هایی که کودکان ۳ تا ۶ ساله دارند در موعد مقرر به مرکز سنجش بینایی مراجعه کنند افزود: در سال گذشته نیز در این برنامه ۷ هزار و ۸۵۴ کودک ۳ تا ۶ سال در ملایر بینایی سنجی شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۲۰ مورد مشکوک بودند که ۵۵۹ مرد به بینای سنجی‌های طرف قرارداد بهزیستی مراجعه کردند. گفت: از تعداد مراجعین به بینایی سنجی‌ها ۳۸۵ کودک سالم، ۸۵ کودک دارای تنبلی چشم و ما بقی نیز دارای سایر اختلالات بودند.
وی همچنین با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی نوزادان نیز گفت: این طرح نیز برای نوزادان تازه متولد شده در بهزیستی شهرستان انجام میشود که در شش ماهه امسال یک هزار و ۷۷۰ مورد غربالگری شنوایی نوزادان در این مرکز انجام شده است.

کد خبر 23732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد